Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er dette kansje en av verdens grommeste 320 fra 84, snart veteran å greier. Er lagt ned utrolig mye arbeid og ikke minst timer i denne bilen.

Man kan ha meninger å duskutere den prisen, men skal man ha noe som over hode ikke går ann å få godkjent mere og med alle disse gromme delene, så må man opp med lomme boka.

Bare demperne og understellet koster jo en formue her. For håpe den ikke går ut av Norge, noe jeg tror den kommer til å gjøre.

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det ville vært synd ja, får håpe noen her til lands blar opp slik at vi får se den på treff fremover også.

Ang. Bugatti Veyron så er den absolutt et mesterverk, men pen er den jammen meg ikke...

Skrevet
Samme effekt som Bugatti, greit nok..

Men kan jo ikke sammenlignes :P Bugatti er et mesterverk!

Jeg ser på Bugattien som søppel i forhold til denne bilen.

Helt enig, syns Bugattien rett og slett er stygg...

Skrevet
Samme effekt som Bugatti, greit nok..

Men kan jo ikke sammenlignes :P Bugatti er et mesterverk!

Jeg ser på Bugattien som søppel i forhold til denne bilen.

Helt enig, syns Bugattien rett og slett er stygg...

Semi stygg.

Får håpe noen som har vett i huset og vet hvordan de skal bruke en sånn type bil plukker den opp.

Synd om en pappagutt som nesten ikke vet hvor rattet sitter på en bil hadde grini seg til å fått M'en av pappa fordi han skal være tøff for kameratene og kjørt den ihjel noen uker etterpå.

Skrevet
Kjenner man folk så går vel alt hehe

Grommt var det :)

Da må du i det minste kjenne 2 personer :lol: - dagens regler krever at minst 2 kontrollører skriver under på godkjenningene nå og vil stå ansvarlig.

Skrevet

Gromt som F men 800.000 kr. gromt? Gi meg en CSL eller GT3 :) :)

Hehe :D Vis jeg vinner (lite sansynlig) kan jeg ikke kjøpe denne. Hadde jo vært en syk første bil! :o

Sees i grøfta nær deg? :P

Skrevet

Haha, hadde nesten ikke tort å kjøre den :roll:

Hadde aldri tilgitt meg selv vis jeg kresja den! #-o

325 holder for meg som første bil :D

Skrevet
Gromt som F men 800.000 kr. gromt? Gi meg en CSL eller GT3 :) :)

Denne bilen kan ikke sammenliknes med standardbiler, dette er så til de grader optimalisert og ekstremt i forhold til utgangspunktet at det finnes ikke ord som kan beskrive det. Tenk litt over hva 1000 (ett-tusen) hk gjør med en bil på 1200-1300kg. Jeg minner om at en Veyron på 2 tonn har 1000hk. Denne har 40% mindre vekt... og enda litt mer krutt ! Men, den har også et helt annet effektregister. Når motoren trykksettes vil bilen de neste sekundene totalt ydmyke en Veyron i akselerasjonstid. Akkurat som å sette fyr på en afterburner. Og jeg tørr nesten vedde på at den kjører ifra en Veyron på en alminnelig europeisk bane. Sistnevnte er sofistikert og moderat å kjøre, der E30n er vill og utemmet.

Man kan vel egentlig sammenlikne E30n litt med Porsche spesialversjonen 9FF som har vanvittig turbolag og sinnsyke akselerasjonstall, som går utenpå Veyron.

Veyron er et mesterverk, denne E30n er et smykke, lagd av noen få dedikerte idivider for å bevise hvor rå man kan lage en E30. Det blir på samme måte som noen skulle tatt en Veyron å prøve å lage den så rå som mulig... !

Som Yngve tror jeg også at denne bilen blir solgt utenlands. Det begynner å bli et marked for brutale E30r i Europa nå, også ettersom E30 får flere år på baken. SS performance sin ble solgt til Irland for en syk sum, det samme ble Christer Halvorsen sin E30 M3 900hk uten godkjenning solgt til Thailand. Så jeg tror det er ganske reelt å få solgt denne.

I Norge er vi for bortskjemte med gromme E30r til at noen blar opp 800' for denne. Men jeg håper jeg motbevises..! :D

Skrevet

får for all del håpe den holder seg i norge, har vert og sett denne kjøre noen ganger og det er villt!! ;)

helt klart norges råeste e30, hadde ikke hatt søvnproblemer etter å ha bladd ut 800store for denne (OM jeg hadde hatt de) ,selvom det er det er vannvittig masse penger...

Skrevet

Jo jo, som du ser så har jeg skrevet at jeg syns bilen grom med store blokkbokstaver. Og det var min personlige mening at jeg ville hatt noe annet. Både fordi jeg ikke kan skru selv, og ser for meg at denne 1000 hk motoren trenger mer vedlikehold og stell enn det som er vanlig. Også fordi at jeg aldri hadde kjøpt en sportsbil jeg ikke kunne satt meg i og kjørt på lang roadtrip med uten å være redd for motorras på veien. Kan jo hende at denne er driftsikker. Men jeg aner ikke.

Men helvete for en sleeper da... Bare å lakkere den i en annen farge så den bli "ugjenkjennelig" på veien, så får en nok skremt endel voksne menn på veien :D Personlig hadde jeg likt E34 med samme motor bedre, for det hadde blitt tidenes sleeper - er jo noen svensker og finner som kjører rundt i 700 hk biler i hverdagen :)

Salgsargumentet er vel først og fremst at den er godkjent, så om det man ønsker seg er POWEEEEEEEEEEEERRRRR og M3 E30, så får en slå til :) Ikke et valg jeg ville tatt, men hatten av for de som punger ut for å kjøpe seg en slik versting.

Skrevet

Denne bilen har vært to turer hos tuv i tyskland og gjennomgodt en mengde tester. Den er nok godkjent med et litt lavere trykk, og selv om motoren er kapabel til denne effekten skulle jeg tro at ca 600- 700 holder på veien. Har vært å sett den flere ganger og den er skikkelig fin, utrolig mange stilige detaljer. Er endel timer bak denne ja!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...