Gå til innhold

Carbon boks m3 e36 og m3 e46


MotorViagra
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage et tilbud på disse til forumbrukere.

Send en mail om du ønsker en slik.

post@motorviagra.no

E36 m3 boks 4200kr

Info: Denne er lagd i semi carbon, dvs at boksen er lagd i carbon en del og glassfiber annen del.

Altså toppen av boksen er i carbon ( det synelige) og resten i glassfiber. Glassfiberen er i bra finish og lakket svart matt.

Traktene fra spjeld til boksen har strukturen etter glassfiberen (også i svart matt)

Boksen er ordentlig gjort, ikke som mange andre og ikke har disse traktene inne i boksen så man ikke får en masse turbelens i boksen.

boksen kommer og med luftfilter.

E46 m3 boks 5500kr

Info: Denne er lagd i semi carbon, dvs at boksen er lagd i carbon en del og glassfiber annen del.

Altså toppen av boksen er i carbon ( det synelige) og resten i glassfiber. Glassfiberen er i bra finish og lakket svart matt.

Kommer med alu fester til alle spjeldene så den passer rett på.

Boksen er ordentlig gjort, ikke som mange andre og ikke har disse traktene inne i boksen så man ikke får en masse turbelens i boksen.

Denne kommer også med filter.

Tenkte å kjøre tilbud på disse en uke.

Leveringstid ca 10-14 dager

Bilder finner man her:

http://www.motorviagra.no/index.php?opt ... &TreeId=20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holdet de tett da ? så veldig Jalla ut i flensene

For at du skal være 100% sikker på det er det kansje best å bruke litt pakningstoff mot spjeldene.

Har montert et slikt tidligere, gikk fint. Men skulle vært lagd slik det er orginalt der de går litt inn ved spjeldene da hadde det vært helt topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer E36 M3 boksen i E30 med original BKF?

Nei, ikke uten betydelig modding. Jeg kjøpte en slik modda boks for et år tilbake, og da må du først ha en liten bremseservo ala Golf 1, samt tilte motoren ganske over mot passasjersiden, og ennå må nok boksen moddes ørlittegrann nederst. Ulempen er at man ikke kan tilte for mye, for da tar innsuget i panseret. Samt at bremsevæskeresevoiret må opp på fjærtårnet. Hydraulisk bremseforsterker er nok melodien her..

Men 4200kr er en sykt bra pris, nesten så jeg må vurdere å handle ny, siden min ser ut som den er skutt på med hagle.

Man må nok bruke silikon i skjøtene ja.

En løsning jeg har vurdert er å kappe av traktene og ersatte de med innerdelen av orginalkon fra org innsug og sette silikonskjøter mellom. Er dog usikker på om det kan forringe lyden litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holdet de tett da ? så veldig Jalla ut i flensene

For at du skal være 100% sikker på det er det kansje best å bruke litt pakningstoff mot spjeldene.

Har montert et slikt tidligere, gikk fint. Men skulle vært lagd slik det er orginalt der de går litt inn ved spjeldene da hadde det vært helt topp :)

Hmm okei, ble jo en smule frista ja

men du sier det følger med filter, hvordan blir det med LMM ? mulig sette på og er det plass ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holdet de tett da ? så veldig Jalla ut i flensene

For at du skal være 100% sikker på det er det kansje best å bruke litt pakningstoff mot spjeldene.

Har montert et slikt tidligere, gikk fint. Men skulle vært lagd slik det er orginalt der de går litt inn ved spjeldene da hadde det vært helt topp :)

Hmm okei, ble jo en smule frista ja

men du sier det følger med filter, hvordan blir det med LMM ? mulig sette på og er det plass ?

Er mulig å bruke lmm ja, men da må du ha en siliconslange fra boksen til lmm og et veldig kort filter :)

Alpha n er dette beregnet for men er fult mulig å bruke lmm og. Som sagt da med mindre filter og en siliconslange fra boksen til lmm. Et såkalt sopp filter må til da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer E36 M3 boksen i E30 med original BKF?

Nei, ikke uten betydelig modding. Jeg kjøpte en slik modda boks for et år tilbake, og da må du først ha en liten bremseservo ala Golf 1, samt tilte motoren ganske over mot passasjersiden, og ennå må nok boksen moddes ørlittegrann nederst. Ulempen er at man ikke kan tilte for mye, for da tar innsuget i panseret. Samt at bremsevæskeresevoiret må opp på fjærtårnet. Hydraulisk bremseforsterker er nok melodien her..

Men 4200kr er en sykt bra pris, nesten så jeg må vurdere å handle ny, siden min ser ut som den er skutt på med hagle.

Man må nok bruke silikon i skjøtene ja.

En løsning jeg har vurdert er å kappe av traktene og ersatte de med innerdelen av orginalkon fra org innsug og sette silikonskjøter mellom. Er dog usikker på om det kan forringe lyden litt.

Det her gjorde jeg en gang med en boks jeg kjøpte til min egen m3 for noen år siden.

Dette var da boks fra ebay.

Den var det ikke trakter inn boksen på så fungerte dårlig..

Men jeg brukte da et hullborr som var i samme diameter som traktene (kutta først da av glassfiber traktene) Så kutta jeg av traktene fra orginal innsuget og limte dette sammen med (husker ikke hva limet het) Men ble veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...