Erling Z3 Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Min Z3 1.9 M44 oppfører seg snodig. Av og til kutter den tenninga 0,5sek. Dette skjer typisk i høyresvinger som tas litt hardt og med noe høyt turtall, hvorfor? Kjørte 450km i dag og da kutta den to ggr. Når dette skjer settes også antispinnalarmen, den oransje i midten. Det er neppe 12V kutt, for slike ting som kjørecomputeren resettes ikke og stereoen forblir på. Så jeg tror det er en svak coil eller noe slikt, men hvorfor i huleste som regel bare i høyresvinger?
nek999 Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Har du prøvd & slå av antispinn (bare for & sjekke at det ikke er den som roter det til).
Erling Z3 Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Skrevet Juni 20, 2010 Har du prøvd & slå av antispinn (bare for & sjekke at det ikke er den som roter det til). Nei, bra tips! Skal prøve å kjøre samme sving noen ggr med og uten aktivert DSC/ASC. Jeg har mistanke om kødd med "Lateral Movment Sensor". Får snart Sw og HW fra Carsoft til å ta ut feilkoder, slette alarmer, live view mm, så da burde jeg finne ut mere, men alikevel, tips er bra! BTW: Bethley Publishers, har en meget bra Service Manual til min Z3, men om det hjelper meg nok, gjennstår jo og se..heh
Erling Z3 Skrevet Juni 22, 2010 Forfatter Skrevet Juni 22, 2010 Problem løst! Noe så banalt som at ene av de to + tilkoblingene på batteriet var løse. I tillegg er batteriet mitt løst også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå