tvold Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Dette er klipt inn ifra en annen tråd jeg har skrevet. 13.06.10 Har fått problemer med sentralåsen på fjernkontollen i dag. Ingen ting funker, hverken opp-/ igjenlåsing. Har opplevd i det siste at den har krevd at holder nøkkel i retning bilen og begrenset avstand. Er det mottaker som ligger i øvre del av bakluken som har tatt kvelden? Evt noe som lar seg ordne selv dette ved kjøp av ny enhet? Noen som vet evt pris og varenr? Gjelder 05 mod 525dat E61 16.06.10 Har byttet antenneforsterker som ligger i bakluken, men uten noe positivt resultat.. Åpnet den gamle som så der, og så at kretskortet hadde fått fuktskader. Så da lurer jeg på hva som kan være problemet? Må evt nøkler kodes opp igjen? Eller må jeg bare krype til korset å sette bilen på verksted? 17.06.10 Da har jeg vært på Strandveien Auto i Tr.heim idag. Å der fikk jeg en litt dårlig nyhet, ledningsbrudd en plass på vei bak i bilen. Dem mente jeg burde skifte hele ledningsnettet bak. ca 35.000 Jeg spurte da selvfølgelig om ikke dette dekkes på 5 år garanti, og fikk da til svar at bilen var import så da gjaldt ikke garanti. Er dette tilfelle? Er det riktig at man ikke har samme rettigheter på garanti når bilen import? Dem sa også noe om at det mulig gikk an å få dekket noe hvis bilen var importert igjennom en BMW-forhandler.
steinar84 Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 bmw har 2års fabrikkgaranti dekkes ov er hele verden i norge på biler kjpt i norge har du 5års reklamasjonsrett. har du importert bilen kan du eventuelt sjekke opp reklamasjonsretten i det landet du har importert bilen fra for å sjekke om du kan kreve noe der. om ikke så står du på egene ben. men om det var fukt i anntenna og brudd i ledninsnett så vil jeg tro det er i mellom bilen og bakluka. og allt lar seg reparere bare du finner bruddet.
milhouse Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Hei. det er riktig som steinar skriver. Hvor har du kjøpt den hen?
tvold Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Skrevet Juni 17, 2010 Hei. det er riktig som steinar skriver. Hvor har du kjøpt den hen? Av forhandeler i Oslo.. Bilen er import i 2007. Jeg kjøpte den i des. 2009.
steinar84 Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Hei. det er riktig som steinar skriver. Hvor har du kjøpt den hen? Av forhandeler i Oslo.. Bilen er import i 2007. Jeg kjøpte den i des. 2009. da har du faktisk reklamasjonsrett ved den forhandlern du kjøpte bilen med. så lenge bilen er solgt av en forhandler eller et firma så har du 5års reklamasjonsrett. har du kjøpt bilen med privatperson har du 2 års reklamasjonsrett.
milhouse Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 Det er igjen riktig som steinar sier. Litt avhengig av hva slags type forhandler det er så kan det være mulig å få det dekket, splittet osv.
hauken Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 Er de ikke noe med at forhandler må ha visst om feilen for at du kan reklamere?
MariusW Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 Det er ikke nødvendig at forhandleren skal ha visst om feilen for å kunne reklamere. Alle mangler ved varen og aspekter rundt produktet som er ment å vare vesentlig mer enn 5 år ved vanlig bruk som jeg mener 100% at et ledningsnett burde, så går det på 5 års reklamasjonsrett.
Bonden Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 bmw har 2års fabrikkgaranti dekkes ov er hele verdeni norge på biler kjpt i norge har du 5års reklamasjonsrett. har du importert bilen kan du eventuelt sjekke opp reklamasjonsretten i det landet du har importert bilen fra for å sjekke om du kan kreve noe der. om ikke så står du på egene ben. men om det var fukt i anntenna og brudd i ledninsnett så vil jeg tro det er i mellom bilen og bakluka. og allt lar seg reparere bare du finner bruddet. Det er ikke alltid 2 år`s fabrikk garanti på nye BMW . En BMW kan kjøpes med redusert garanti eller ingen garant i det hele tatt i Tyskland, det er et valg som kunden tar ved kjøp av bil hos forhandlern ,det har selfølgelig med pris å gjøre.Dette kan gi deg store problemer ved egenimport da du ikke har noen reklamasjonsrett overfor BMW(bør sjekkes ut nøye før handel)
Gunnar Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 Husk at en ikke nødvendigvis har fem år på bil kjøpt i Norge heller, forbrukerkjøpsloven gjelder kun forbrukere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå