bmw520 Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 Har en E34 524td på handa som jeg tenkt kunne bruke som en reservebil mens jeg holder på med min TDS, nå er d slik at eieren av bilen sa at oljetrykket plutslig forsvant, og d var en som sa til han at d kunne være en trykkventil/klaff av nå slag ved oljefilter beholderen som har tatt kvelden. Eller at d var en splint som låser akselen på et vis i oljepumpa. Er d noen som har erfaring med disse motorene og kan gi meg en mer pekepinne på dette problemet?
bmw520 Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Skrevet Juni 20, 2010 Da er bilen blitt min, og skulle gjerne hatt den i orden, så..... er d noen som har noen gode tips, eventuelt erfaringer ang denne type motor?
peder87 Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 sikker på at oljetrykket forsvant og det ikke bare er en giverfeil? få målt oljetrykket først. feil som gjør at oljetrykket forsvinner er: oljepumpe, sikkerhetsventilen\avlastningsventilen. stot indre lekasje i systemet.
bmw520 Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 ifølge forige eier ja, den mista all kraft og oljelampa begynte å lyse, er ikke så sugen på å starte motoren om den ikke for olje. skal se på dette om noen dager, har ikke tid nå
_Mayhem_ Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 gjennomslag i stempelringer kanskje? Hadde det på min tds, og den mista store deler av trekk-krafta... betalte vel rundt 12lapper for komplett overhaling av motor... Tror uans jeg ville sjekka veiv/rådelager om den har mista oljetrykket..... men koble på en oljetrykksmåler og dra motor kun på starter.....
bmw520 Skrevet Juni 22, 2010 Forfatter Skrevet Juni 22, 2010 skal sjekke oljepumpe og ventilen i oljefilterbeholderen først, er d ikke noe problem med noen av de, er d vel bare å lete opp en annen motor tenker jeg
Johnsen86 Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 Da har du hvertfall den populære smidde m21 veiva for hånd
bmw520 Skrevet Juni 22, 2010 Forfatter Skrevet Juni 22, 2010 Ja d veit jeg, men er vel mest int i å få gang denne motoren planen var jo å bruke den som reservebil mens jeg fikser på tds`n.
Forbiss Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Hadde akkurat samme problem på min e34 524td. Oljetrykket forsvant uten forvarsel og der satt problemet i den ventilen som sitter i filterbeholderen. Den var full av dritt av et eller annet slag så nåla i ventilen satt bom fast. Gjorde den ren igjen, monterte sammen og starta. Oljetrykket var da ok igjen. Tok ca en halv time å fikse. Skal vedde på at du har samme problemet.
bmw520 Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 Takk for d, er vel d svaret jeg håpet på hehehe. men mistet du kraften også eller? tenkte å ta meg tid til å se på den i morra. Kan du si vilken ventil d er snakk om på bildet?
Forbiss Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 Ventilen har eg aldri funnet som del men den sitter innafor pluggen på siden av beholderen. Nr 22 på bildet.
bmw520 Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Skrevet Juni 27, 2010 Jepp, jeg fant den her en dag, men nå er den beholderen helt ren, ingen feil, tok opp oljepumpa, ingen feil, men så..... akslingen som kommer fra reg reima gikk ikke ordentlig rundt, d viste seg at d var så enkelt som at reima spant på hjulet, og fikk da ikke opp oljetrykket, jeg tok opp d hjulet og rengjorde d, stramma reg reima, og da var bilen i orden igjen Men takker så mye til dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå