bmw530i Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 påtreff i går greide en kamerat av meg å rykke rett i fronten på meg panseret, luftfører dekslet bak og grillen røyk. bilen står på faren så egenandelen vil bli på 6000kr for han, men vil han tjene på å ta det selv eller gjennom forsikringen? å mye vil verksted ta for jobben? for min del er det greiest å ta igjennom verksted for da slepper jeg å gjøre noe
Trollet_ Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 mye som kan bli skjevt ved en sånn krasj, mtp lakkering, deler og arbeid vil jeg tro du kommer på godt over 6000.-
BlueM Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Få et prisestimat først. Om han (eller faren) risikerer bonustap, så skal det bli ganske dyrt før det "lønner seg" å ta det på forsikring. Det var jo en del skriverier om dette en tid tilbake, og jeg mener at man gjerne snakket om skader på 25.000-30.000 før det reellt sett var lønnsomt å ta det på forsikringen.
bmw530i Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Skrevet Juni 20, 2010 har sjekka. var kun det som var nevnt som røyk. traff i lav hastighet og jeg har jo lyst å få gjort det ordentlig så da er jo verksted beste alternativ. så tror det er billigst for kameraten min og best for meg å ta gjennom forsikringen for de har kun en bil utenom den som kameraten min sin.
Lars89 Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Hvis det virkelig ikke er mer enn de tinga som røyk vil det nok lønne seg å betale det selv. Taper jo 20% bonus hvis man benytter seg av forsikringen. Men få en prisoverlsag på verksted før dere bestemmer dere.
bmw530i Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Skrevet Juni 20, 2010 de bestemte seg for å ta det på forsikringen, greit for meg sa jeg bare
Trollet_ Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 veldig OT, men kom bare til og tenke på det når vi snakka om amatør-retting av biler. Hadde en 88 prelude 2.0i 16v, som jeg ved et uhell med dagen etter jeg kjøpte den. braste sidelengs inn i en fjellvegg med i ca 60km/t, for så og sprette ut i veien for så og snurre 360 grader for så og kjøre fronten i en ny fjellvegg i 30 km/t, ganske surt igrunn. men fikk kjøpe en lik gjennomrusta bil som strax skulle på eu-kontroll, for bare 4000.- som holdt i ca 2 uker før girkassa røk, (den tiden sertifikatet var fersk og gassfoten var tung. endte med at jeg demonterte panser, skjermmer fra den jeg krasja, dro rammevangene rett vha en hiace og et slepetau, og monterte skjermer, bakstilling, radiator, batteri, siderute, vippelykt og panser ifra andre bilen:P ble en skeiv, kombinasjon av to biler som holdt som herjebil i et halvt år veldig vanskelig og få vippelyktene som var montert på det skeive frontstykket til og skli inn i panseret ved åpning/lukking hovedårsaken til krasjen var at forrige eier hadde montert dekkene feil vei...
bmw530i Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 lite nytt spørsmål, har hørt om folk som har levert bilen til takst, å funnet ut at skaden foreksempel er blitt 20000kr, så har de tatt ut de pengene og fikset bilen selv og sittet igjen med en del penger, åssen funker det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå