krtors Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Kjørte hjem igår kveld, plutselig begynte varsellampen for batteri å lyse, eg forsette hjem (10min). Stoppet bilen og skulle prøve å starte den igjen, null respons. Klarte ikke å dra rundt startmotoren engang. Vrir jeg om tenninga kommer det en tikke lyd fra motorrommet, virker som den kommer fra under innsuget Noen som har ideer om hva som kan ha skjedd her?
Lars89 Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Mål direkte på dynamo. Skal helst ligge over 13,5 volt. Du har tappa batteriet. Må lade det opp evt kjøpe nytt hvis det er helt utladet.
sel90 Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Jeg er ganske sikker på at det er børstene på dynamoen som er dårlige. Har hatt samma problem og jeg bytta heløe dynamoen. Kjøpte fra høggern for 1500,- Det går ann å bytte bare regulatoren med børstene også.
krtors Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Skrevet Juni 20, 2010 Hmm... Jeg tviler på at det er dynamoen som er gåen. Byttet den for 3 måneder siden. Har ladet batteriet nå og bilen starter med engang. Skal få målt strøm på dynamoen senere idag så skal vi se
Muztang289 Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Sitter det ikke en kondensator på dynamoen? Vet ikke hva som skjer om denne blir gåen men.. Hadde samme problem på 7'ern min.. Dynamoen som var gåen ( men nå har jo du ganske så ny dynamo så burde jo ikke være den.. )
krtors Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Skrevet Juni 20, 2010 Dynamoen viste 12,55 V. Skal prøve ut en ny børste snart, håper det er den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå