Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal planslipe toppen nå pga topp pakninga røyk på den. Vet toppen har vært planet en gang tidligere.

Jeg har ikke råd til mls pakning, og hadde ikke giddet det uansett, for er vanskelig å få tett.

Heller ikke oringe blokka, eller pyramide ring, what so ever.

Går det ann å bruke dobbel topp pakning ? Tenkte å kjøre på 0.5- 0.7 bar, med dette oppsettet:

T34 turbo, int WG

535 dyser, og mf2 tillegsprut, med m3 dyser

3.5 bar bensintrykk

org innmat, blokk og topp.

Skrevet

Jag skulle se till att skaffa ett Turbochip med lite backad tändning så att du blir av med spikningar. Då kommer topp packning att hålla för lite högre laddtryck.

(Om nu inte ditt tilläggssprut kan styra tändningen)

Mvh

A.Fekzen

Skrevet
Skal planslipe toppen nå pga topp pakninga røyk på den. Vet toppen har vært planet en gang tidligere.

Jeg har ikke råd til mls pakning, og hadde ikke giddet det uansett, for er vanskelig å få tett.

Heller ikke oringe blokka, eller pyramide ring, what so ever.

Går det ann å bruke dobbel topp pakning ? Tenkte å kjøre på 0.5- 0.7 bar, med dette oppsettet:

T34 turbo, int WG

535 dyser, og mf2 tillegsprut, med m3 dyser

3.5 bar bensintrykk

org innmat, blokk og topp.

Dobbel pakning blåser raskere enn 1 :)

Så det er ikke å anbefalle.

Toppen burde sjekkes...

Bruker du orginale strekkbolter er det enklere også for at pakningen din ryker.

Arp bolter legger mere press på pakningen, vanelige strekkbolter har en tendens til å strekke seg med litt ladetrykk noe som gjør det veldig enkelt for pakningen å ryke.

Skrevet

Du mener det kommer til å ryke selvom jeg kjører på relativt lavt trykk og rikelig med bensin ?

Skrevet

Hvorfor ikke o-ringe blokka? Det funker x-antall ganger bedre enn 1982 årsmodell volvo trimming med to toppakninger. En kompis kjørte med to toppakninger i en uke. Det var -aldri- tett: så fort han hadde blåst 0,6 bar et par ganger. Da sto spruten.

Skrevet

Er ikke keen på å ta ut motoren, Er ikke meningen att jeg skal bruke x antall tusen på dette ! Har heller ikke tilgang på verksted, så bilen står ute mens jeg skrur. Noen triks for å få det tett da ?

Skrevet

hiv og hoi. Slik kaste prosjekt holder ikke lenge... Du sier du ikke vil ha mls, pg.a pris og ikke lett å få tett. Men det må hvertfall være lettere å få mls tett enn to standard pakninger. Siden du nå skal plane toppen for andre gang, så vil du få problemer med å finne en pakning som er tykk nok for å senke kompresjonen tilsvarende turbo bygg.

Skrevet

Byggskum gjør susen :)

Men nei, hadde jeg vært deg ville jeg heller brukt litt tid på og o-ringe blokka som faktisk holder tett istede for å prøve å spare tid og bare få et halvgreit resultat.. Ender opp med mer skruing in the end om du ikke satser på å gjøre det skikkelig i første omgang :)

Skrevet

Om jeg o ringer blokka er jeg like langt igjen ! Finner fortsatt ikke topp pakning som er tjukk nok !

Skrevet

Selger bare motoren og kjøper meg ferdig preppa motor. Får det heller bli ett langtids prosjekt !

hva er mest holdbart ? Piano tråd, o ring, eller pyramide ringet blokk ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...