Concep Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Skal planslipe toppen nå pga topp pakninga røyk på den. Vet toppen har vært planet en gang tidligere. Jeg har ikke råd til mls pakning, og hadde ikke giddet det uansett, for er vanskelig å få tett. Heller ikke oringe blokka, eller pyramide ring, what so ever. Går det ann å bruke dobbel topp pakning ? Tenkte å kjøre på 0.5- 0.7 bar, med dette oppsettet: T34 turbo, int WG 535 dyser, og mf2 tillegsprut, med m3 dyser 3.5 bar bensintrykk org innmat, blokk og topp.
Fekzen Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 Jag skulle se till att skaffa ett Turbochip med lite backad tändning så att du blir av med spikningar. Då kommer topp packning att hålla för lite högre laddtryck. (Om nu inte ditt tilläggssprut kan styra tändningen) Mvh A.Fekzen
MotorViagra Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 Skal planslipe toppen nå pga topp pakninga røyk på den. Vet toppen har vært planet en gang tidligere.Jeg har ikke råd til mls pakning, og hadde ikke giddet det uansett, for er vanskelig å få tett. Heller ikke oringe blokka, eller pyramide ring, what so ever. Går det ann å bruke dobbel topp pakning ? Tenkte å kjøre på 0.5- 0.7 bar, med dette oppsettet: T34 turbo, int WG 535 dyser, og mf2 tillegsprut, med m3 dyser 3.5 bar bensintrykk org innmat, blokk og topp. Dobbel pakning blåser raskere enn 1 Så det er ikke å anbefalle. Toppen burde sjekkes... Bruker du orginale strekkbolter er det enklere også for at pakningen din ryker. Arp bolter legger mere press på pakningen, vanelige strekkbolter har en tendens til å strekke seg med litt ladetrykk noe som gjør det veldig enkelt for pakningen å ryke.
Concep Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 Du mener det kommer til å ryke selvom jeg kjører på relativt lavt trykk og rikelig med bensin ?
oddis Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 Hvorfor ikke o-ringe blokka? Det funker x-antall ganger bedre enn 1982 årsmodell volvo trimming med to toppakninger. En kompis kjørte med to toppakninger i en uke. Det var -aldri- tett: så fort han hadde blåst 0,6 bar et par ganger. Da sto spruten.
Concep Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 Er ikke keen på å ta ut motoren, Er ikke meningen att jeg skal bruke x antall tusen på dette ! Har heller ikke tilgang på verksted, så bilen står ute mens jeg skrur. Noen triks for å få det tett da ?
Fliid Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 hiv og hoi. Slik kaste prosjekt holder ikke lenge... Du sier du ikke vil ha mls, pg.a pris og ikke lett å få tett. Men det må hvertfall være lettere å få mls tett enn to standard pakninger. Siden du nå skal plane toppen for andre gang, så vil du få problemer med å finne en pakning som er tykk nok for å senke kompresjonen tilsvarende turbo bygg.
Tom Marius Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 Byggskum gjør susen Men nei, hadde jeg vært deg ville jeg heller brukt litt tid på og o-ringe blokka som faktisk holder tett istede for å prøve å spare tid og bare få et halvgreit resultat.. Ender opp med mer skruing in the end om du ikke satser på å gjøre det skikkelig i første omgang
Concep Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 Om jeg o ringer blokka er jeg like langt igjen ! Finner fortsatt ikke topp pakning som er tjukk nok !
andybooy Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 vel, du kan uansett kjøre 0.5 på original toppakning. om stempelringene dine holder trykket såklart
Concep Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 den skal planslipes for 2 gang. Dermed er vell kompen snart oppe i 10:1
Concep Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 Selger bare motoren og kjøper meg ferdig preppa motor. Får det heller bli ett langtids prosjekt ! hva er mest holdbart ? Piano tråd, o ring, eller pyramide ringet blokk ?
|Ole| Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 Vist du skal bruke såpass med peng kan du berre fyre i pyramide med eingang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå