Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer bud på 10 000 kr og oppover. syntes det er en grei pris. for de som trenger 540 bremsekraftforsterker og speedometeret til 540 kan få det med for litt ekstra.

Skrevet

Det er en veldig billig pris du selger motoren og kassen for. Hvis du vet at kassen fungerer bra, er det flere som søker en slik kasse for tiden. Ca 5.000 kr er da kassen verdt. Og motoren alene er verdt 10.000 kr komplett. Ha litt is i magen og ikke selg bare for å bli kvitt delene, hvis du har anledning til det.

Jeg sier hele tiden at 4 liter V8 er den motoren du får mest igjen for pengene ab BMW motorene, og som kan brukes i en del biler. Er mer jobb enn med 6er, men en får igjen for arbeidet etterpå med en super motor.

En kar i Sandnes trengte for noen dager siden girkasse. Hvis han enda ikke har kjøpt, har kanskje jeg mulighet for å transportere kassen fra Bergen til Sandnes hvor han bor. Jeg skal til Bergen fra torsdag 4. til søndag 7. juli.

Jeg drar om et par timer hjemover fra Østerrike. Og har sannsynligvis ikke internet tilgang før jeg er hjemme fredag kveld.

Nekronos heter han som jeg har vært i kontakt med angående 540 aut.kasse. Du kan jo skrive en PM og høre om han har skaffet kasse.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Skrevet

kassen fungerer, men må gjøres noe med at den er i nødprogram så den bare går i 4 gir og revers. skal bare vere til og nullstille eller noe sånn? men jeg har i hvertfall ikke et sånt program. men motror er det ingen ting gale med og har tatt en titt på kammene og de ser ut som de nesten ikke er brukt :)

Kom med bud! kan selge kasse og motor hver for seg.

Skrevet

hørte om en som hadde det problemet, og da var det LMM på motoren som var dårlig.

fikk det på min bil og et par ganger etter å ha hatt ute bryteren på girspaken. var bare litt dårlig kontakt i pluggen.

Skrevet

ok, takker til alle som kommer med egne erfaringer på nødprogram av girkassen. vet ikke så mye om akuratt det selv, men vet at bilen går i revers og 4 eller 3 gir usikker :)

Skrevet

Go kveld.

Min 540 var vanskelig og gikk i nødmodus. Da var det LMM som var gåen. Få tatt en diagnose så får du mest sannsynlig svar på hva som er galt. :wink:

Skrevet

ok, men er det noen som vet og jeg må på verksted for gjøre noe sånt. har en kompis som har kjøpt seg et eller annet bmw aperat fra dealexstreme, noen som vet om kanskje den kunne funket?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...