Adrian_540 Skrevet Juni 29, 2010 Forfatter Skrevet Juni 29, 2010 er det ingen som trenger en 540 motor? Konge motor
baremats91 Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 er veldig int i motoren med ledningsnett og styreenhet, men økonomien går nok litt dårlig akk nå minstepris hadde du tenkt deg for motoren? svar på pm
Adrian_540 Skrevet Juli 5, 2010 Forfatter Skrevet Juli 5, 2010 Har fått bud på 7000 kr for bare motor med ledningsnett osv. blir solgt så fort jeg har fått den ut av bilen med mindre jeg får et bedre bud men har jo fremdeles en automatkasse igjen til salgs så det er bare til og komme med bud på den.
Adrian_540 Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Skrevet Juli 9, 2010 Bilder kommer i morgen. bytter kanskje motor i en m52b23 pluss 1500 kr, hvis ingen har et bedre bud:)
545haj Skrevet Juli 9, 2010 Skrevet Juli 9, 2010 hvilken manuell kasse passer på disse? og må man endre noe om man bytter til manuell? sensorer etc?
Eirik Viste Skrevet Juli 9, 2010 Skrevet Juli 9, 2010 På denne motoren er det bare manuell kassene fra V8 motorene som passer. Det er ganske sjelden vare. Kassene fra M60B30 og M62B35 er 5 trinns kasser. M60B40, M62B44 og S62B50 bruker 6 trinns kasser originalt. En m60B40 har ikke sensorer på svinghjulet så ombygg til manuell kasse går greit med aut.ledningsnett og. Uten å ville blande meg for mye inn så kan jeg nevne at jeg har 5 trinns kasse M60B30 inkl. svinghjul + andre deler som er til salgs. Motoren blir mye sprekere med manuell giring. Dette skal passe greit på 4 literen og. Hilsen Eirik. 92 22 65 44.
Adrian_540 Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Skrevet Juli 9, 2010 Takker for gode svar fra eirik viste kan også nevne en liten ting viste ikke sa. hvis du har god peiling på sveising kan du også kjøpe deg en m5 kasse og kappe litt fra automatkassen jeg har og sveise det på m5 kasse. vil tro du har en av de råeste kassene og få da men pass på at det blir riktige mål i forhold til mellomaksel Men folkens det er bare og komme med bud, bilder kommer mest sannsynelig i morgen når jeg tar ut motoren ifra bilen så sjangsen for og prøvekjøre motoren blir da litt vanskelig, men kan skrive under på at motoren starten og maler som en katt hvis vi ikke skal si tiger da
Eirik Viste Skrevet Juli 10, 2010 Skrevet Juli 10, 2010 Hadde jeg ikke hatt 2 stk 4 liter V8ere allerede, så hadde jeg slått til her. Angående sveising av kasse, så er dette for noen som vet hva de gjør. En M5 E39 kasse passer rett på denne motoren og en trenger ikke gjøre noenting. En E34 M5 kasse er sikkert for svak. Og lønner seg ikke å sveise om. Da måtte det i så fall være en M3 kasse. Men da er det mye smartere å kjøpe min 5 trinns kasse. Er mest sannsynlig samme innmat som M3, bare større clutchhus som passer den brede V8 motoren. Men forstår ikke hvorfor du ikke selv skal bruke denne motoren og bygge om Adrian? Bilen er sikker ikke norsk reg., og du har alle delene som trenges til å bygge om en annen E34. Uansett blir sikkert motoren snart solgt til den prisen. Eirik.
Adrian_540 Skrevet Juli 10, 2010 Forfatter Skrevet Juli 10, 2010 jeg har allerede en 520 bygd om til 540 med alle riktige deler, kjøpte den sånn. men jeg orker ikke og stresse med og godkjenne det fordi jeg ikke har peiling på hva jeg skal gjøre. men hvis noen har et bra tips er det bare og komme med det
545haj Skrevet Juli 10, 2010 Skrevet Juli 10, 2010 fikk du tatt ut motoren å knipsa bilder? mulighet for å sende ?
Eirik Viste Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 Prøv først å sende en søknad om ombygging til Biltilsynet der du forteller at du skal bruke alle delene fra en 540. Så får du sikkert klarsignal om at ombyggingen kan gjøres. Etterpå kan du spørre om et lokalt BMW verksted kan sjekke bilen og gi en skriftlig forklaring på at riktige deler fra 540 er brukt. Bremsene er større på 540. Og ventilerte skiver også bak. Lett å kontrollerer at det er riktiige bremser siden bare 540 og M5 har dette bak på E34. 302/28 mm skiver framme. Eksosanlegget er jo riktig. Og bakstillingen er sikkert fra 540. Forstillingen passer bare biler med V8 for å få motoren på plass. Så den er også av rette type. Motoren må ikke være eldre enn den motoren som var i før. Eller generasjion motorer. M60B40 ble brukt fram til 1996 da E39 kom ut med M62B44. Så dette går fint. Har ed utslippskrav å gjøre. Har tidligere eier papirer på at han har kjøpt donorbilen? Da er dette viktige papirer å ha som dokumentasjon. Ellers er totalvekten på bilen viktig. At bilen ikke veier så mye mer nå i forhold til før. Det skal være plass til 5 personer i bilen som ombygd 540, uten at tillatt totalvekt overstiger vekten på det som står i vognkortet som en 520. Har du først kommet så langt og bilen er ferdig ombygd må du i alle fall gjøre et forsøk. Har du problemer med å dokumentere at delene til den ombygde 540en er riktige, kjenner du kanskje noen som har en original 540 som kan vises samtidig med din bil? Da kan man kontrollere at riktige deler er blitt brukt. Det kan være viktig at du får så mye info og kvitteringer fra tidligere eier. Har han importert delebilen selv er det mulig å finne tolldokumenter på dette i etterkant. Da har du noen tips om prosessen. Hilsen Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå