Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du ødelegger vel de ikke fortere enn normalt. ca50/40 går nok helt fint. Men det er ikke akkurat gunstig siden bilen ikke blir så mye stivere før du får sikkelige demper på, og et kit med dempere koster vel ikke så mye mer. :-P

Skrevet
Du ødelegger vel de ikke fortere enn normalt. ca50/40 går nok helt fint. Men det er ikke akkurat gunstig siden bilen ikke blir så mye stivere før du får sikkelige demper på, og et kit med dempere koster vel ikke så mye mer. :-P

Dempere går mye fortere istykker med senkefjører. Dette er fordi at demperene ikke er laget for å jobbe om de er konstant komprimert mer enn normalt, Derfor får man kortere dempere om man skal senke.

Det sies at man kan senke helt ned til 40mm på orginale dempere, men de vil bli mye fortere slitt enn ved orginal fjører...

Fjører koster 1400kr på gs og dempere + fjører koster 8000kr og noke

Men får til 4000kr på koed :D

Senk på orginale fjører kontra senk på dempere som er laget for dette kan nesten ikke sammenlignes. Gå for komplett sett :)

Skrevet

har ikke hørt noe spes at de blir så mye mer fortere slitt når du senker men stemmer sikkert.

men vet hvertfall at visst du skal få bilen godkjent med senkinga med orginale dempere så er 40 mm max du kan senke.

Skrevet
har ikke hørt noe spes at de blir så mye mer fortere slitt når du senker men stemmer sikkert.

men vet hvertfall at visst du skal få bilen godkjent med senkinga med orginale dempere så er 40 mm max du kan senke.

Og hvordan vet du det? Laveste faste punkt på bilen er vel 11cm? Jeg kan senke min 525 lavere enn 40mm og fortsatt ha mer enn 11cm klaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...