reziarfg Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Morn! Lurer på hva det vil koste og bytte svingarmsforinger i bakstillinga, det er de som er festa i karrosseriet foran dekka tror jeg, jeg får en metallisk klunkelyd over dumper og ujevnheter, i tillegg har jeg ekstremt dekkslitasje og tror dette har en sammenheng. Anyone?
SideIn Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 ville ha byttet til powerflex ca 230 pr stk søk på powerflex hos www.koed.no Den klukke lyden du hører trur jeg er uniballen ca 250 pr stk i toppen av bære armen. hvis foringen i fremkant er dårlig vil den slå i mot stålet på bilen med gas på drag, det hørs ut som et tordnevær. dette kan lett sjekkes med å stikke opp et stort skrujern på hver side av foringen å prøve å bende den inn mot stålet, den skal være relativt stiv. hvis du først har bærearmene ute så hadde jeg vurder alle foringer i hele bakstillingen, dette forde at det koster ca 2500,- hos bmw for en firehjulskontroll noe som må gjennomføres for at du i heltatt skal få noe glede av de nye foringene. Hvis andre foringer er dårlige så kan de ikke få justert den riktig. når du først tar full firehjulskontroll må også kuler å ledd i forstilling sjekkes. lykke til.
Breitling Skrevet Juni 24, 2010 Skrevet Juni 24, 2010 hvis foringen i fremkant er dårlig vil den slå i mot stålet på bilen med gas på drag, det hørs ut som et tordnevær. Ikke ved pådrag. Gåen svingarmsforing kjennetegnes ved "slag" under baksetet ved kjøring på ujevn vei, humper o.l Dekkslitasje kan komme av defekt/sliten svingarmsforing, men skjekk også camberstagene bak, da disse også kan forårsake dekkslitasje. Husk som SideIn sier, 4-hjulskontroll etter bytte Bytt til PowerFlex foringer i svingarmen, ikke kjøp GS Performance-foringene her, de er alt for stive til gatebruk, samt gir enormt mye mere støy/knirk i kupeén. Jeg bytta til GSP for noen mnd siden, og angrer i dag
reziarfg Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Skrevet Juli 8, 2010 Takker for svar fikk bytta foringene på ett verksted, de begynte forresten å krangle litt og sa jeg måtte bytte flere foringer foran og bak pluss stilingskontroll. og de skulle ha 14000kr for jobben! bilen ække verdt mer enn 30 lapper, så de bytta de to jeg sa de skulle bytte uten garanti og bilen er som ny...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå