Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heii :)

Jeg har tenkt å sette et inn et anlegg i bilen

har kjøpt 2 x SWR-1222D. Subwoofer 500W - 12" (30cm 2 + 2ohm)

og

forsterker.

SPESIFIKASJONER

RMS Effekt @ 4 Ohm 1 x 600 Watt

RMS Effekt @ 2 Ohm 1 x 1000 Watt

Maks Effekt - Totalt 1900W

og 2 kondensatorer

jeg har fra før JL Audio E1200 120 Watt RMS mono forsterker. som jeg tenkt å koble til de 2 høytaleren bak

og Alpine CDA-9886R spiller

også lurte jeg på om noen har noen anbefaleringer hvordan jeg brude koble dette opp ?

også ønsker jeg å få lyden fra bassen inn i bilen ? hva bør jeg gjøre ? kutte hull i hatte hylla eller i ryggen på bil setet ? noen tips

også basshøytaleren ? hvordan ville dere satt dem opp ? byggekasse eller bygge dem inn i intrijøret i bagsjerommet ?

• 2 weeks later...
Skrevet

Fins uendelig mange måter å gjøre dette på. Men for å få mer bass inn i bilen kapper du "skipose" hullet som sitter i bakseteryggen i karrosseriet. Min erfaring er at med dette hullet kommer MYE mer bass inn i kupeèn. Kassen bygger du utifra spesifikasjonene til 12" elementene. Der står det om det er best med åpen/lukket kasse, eventuelt størrelse (liter) på disse. Ang. kobling av forsterkere så sørg for å få mest effekt på subbene, samtidig en god forsterker på f.eks 6x9" i hattehylla gjør susen:-) Foran anbefaler jeg deg å bruke 2 eller 3-veis høyttalersett med bass/mellomtone og diskant. Disse kan du enklest drive med cd-spilleren. Om du virkelig trenger 2 kondensatorer kommer an på effekten på disse. 1 farad pr. 1000w er et greit utgangspunkt. Sørg ellers å få kassen skikkelig tett og bruk tykke nok plater av helst MDF. Syns 22mm MDF er kraftig nok. Og når du trekker kablene bak til bagasjerommet, sørg for å trekke strømkabelen på samme side som ledningene originalt ligger, førersiden, og signalkablene på andre, passasjersiden. Dette for å unngå forstyrrelser fra strømnettet til signalkabelen;-) Sjekk også ut div. prosjekt her inne på forum, så får du kanskje flere ideèr/tips. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...