Wilhelmsen Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Halloen igjen Lurte på om det er noen som kan hjelpe meg å finne ut av dette, har slitt siden jeg fikk bilen, hadde vært utruligt kjekt å få ordnet i dette, bilens oppførsel er: kald motor= VELDIG lav tomgang ( den dør ut ) varm motor = litt for høy tomgang 1100 rpm sånn ca, når jeg kobler ut tomgangs regulator så er den fin på tomgang når den er kald, litt lavt, ca 500 rpm helt i begynnelsen men går oppover etter 2-3 minutter helt til motoren har fått normal arbeids temperatur å da idler jeg også på 1100 rpm. motoren fjusker / kutter på 1300 rpm om jeg holder stabilt på AKKURAT det turtallet, men ellers ikke, å den fjusker på 5200 rpm ca uansett, begynner å sperre på en måte, mister all motor effekt. etter en diagnose på bilen så fikk jeg opp feil på lambda/lmm så jeg byttet lambda sonde til en ny en, merket ikke så mye forskjell for å være ærlig, bortsett fra at jeg mistet et gammelt problem med ujevn tomgang, å jeg har testet en annen brukt lmm, helt likens, ingen forskjell har byttet plugger, å renset fordeler og ledningenr ( var en del eiringer ) å har bestilt nytt bensin filter og belgen som går fra lmm til innsuget i misstanke på falskluft ( har sprayet med startgass på vaakum ledninger og belg, men fant ingenting, men hører en suselyd som kan høres ut som falskluft, mistanker jeg har er 1: lambda får feil måling pga en veldig svak fri eksos fra ei dårlig pakning fra manifoild til selveste eksos røret ( har ny pakning men ikke verktøyet til det:P ) 2: har ikke resetta noe diagnose etter jeg bytta til lambda, må jeg det? 3: tomgangs regulator er gåen Noen som har en anelse på hva problemet kan være på at den forskjellige tomgangen på kald og varm motor, og fjuskingen? bilen tikker litt så er en mulighet for at kammene/ventilene er feil/slitt det er en m40 b18 motor til en 318i e36 blir evig glad om noen finner ut problemet for meg, å høres egoistisk ut, men om noen klarer å finne fram til problemet uten at det måtte koste meg noe stort så skal den personen få en bitteliten belønning (er en fattig ungdom:P ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirmeE34 Skrevet Juni 25, 2010 Share Skrevet Juni 25, 2010 Kjipt det der lars Bump til dæ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Juni 26, 2010 Share Skrevet Juni 26, 2010 Du må ikke resette ECU etter bytting av lambda, men du MÅ gjøre dette når man bytter LMM. Så hvis du har prøvd en annen LMM i bilen, så må altså feilkoden resettes før motoren startes, hvis ikke så forsetter ECU i nødmodus og problemet vedvarer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmsen Skrevet Juni 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2010 Du må ikke resette ECU etter bytting av lambda, men du MÅ gjøre dette når man bytter LMM.Så hvis du har prøvd en annen LMM i bilen, så må altså feilkoden resettes før motoren startes, hvis ikke så forsetter ECU i nødmodus og problemet vedvarer Okei hvordan resetter jeg feilkoden? noe jeg kan gjøre selv? hadde vært fint med den detaljert forklaring på hvordan jeg gjør det om det kan gjøres, søkte rundt men fant ikke:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Juni 26, 2010 Share Skrevet Juni 26, 2010 Hvis du ikke har diagnoseutstyr, så gjør følgende. Koble fra minuspolen fra batteriet, og la denne være av i over 20 minutter. Koble på polen igjen så er du ferdig Dette sletter minnet til ECU og den får en "fresh" start Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmsen Skrevet Juni 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2010 Hvis du ikke har diagnoseutstyr, så gjør følgende.Koble fra minuspolen fra batteriet, og la denne være av i over 20 minutter. Koble på polen igjen så er du ferdig Dette sletter minnet til ECU og den får en "fresh" start haha ikke værre en det? jeg hørte noe om å ta noen kabler å dytte inn i diagnose kontakten, å jord på ene kabelen å noe sånt, ( husker ikke helt hvordan det sku gjøres ) men skal prøve å koble av minus polen å la den stå så får dere tilbake melding når jeg har gjort det;) thanks;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Juni 27, 2010 Share Skrevet Juni 27, 2010 Ja, koble pol 7 til 19(jord] (eller var det omvendt) er å resette oljeservice-intervall. Men å koble bort minuspolen resetter alt annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmsen Skrevet Juni 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2010 Ja, koble pol 7 til 19(jord] (eller var det omvendt) er å resette oljeservice-intervall. Men å koble bort minuspolen resetter alt annet ah okei;) vell oljeservice intervall på skjermen ble borte nå ( den har vært på siden jeg kjøpte bilen ) å det funket:D lot jordings kabelen ( minus ) av i natt, å idag startet jeg bilen, omtrent rett tomgang på kald å varm motor:D ca 500-600 på kaldt, å gikk sakte opp til 800 ca når den va varm, men det går heelt greit for min del, mye bedre en før:D Fjuskinga er der fortsatt, så tipper det er noe " mekanisk " ? som f,eks ventilene eller noe i den duren ? Breitling kan du sende pm med konto numret ditt? du fikset hvertfall en ting som har plaget meg veeeldig!! nå er det bare fjuskinga som gjenstår:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå