RS-Heggem Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 Hooi. Har lenge tenkt på å starte en tråd om bilene mine, og nå fant jeg ut det ikke var så mye mer å vente med. Først har vi min kjære 530 touring, som jeg koser meg veldig med om dagen. Har annonsert den for 4 måneder siden og vurdert å selge, men nesten ingen som er interesert i bilen, så da beholder jeg den vel istede. Kjøpte bilen for litt over et år siden, da bilen i mine øyne da var perfekt. Etter det så har den blitt jevnlig vasket, polert, oppgradert og kjørt på fine turer. Bilen sitter på supersport justerbart understell, og 19" felger fra GS, som jeg ikke er så veldig tilfreds med lenger. Har kjørt med lykteoppsett såm det var når jeg kjøpte bilen, men har nå oppgradert til 2001 look, med helrøde baklykter som jeg kjøpte av christialex import. Meget fornøyd med dem altså! Sitter facelift-look frontlykter på bilen, men nye Hella fra Koed er på vei i posten. Tenkte å gå får gule blink foran og på side, men ble ikke av akkurat nå. Tror det hadde blitt tøft til denne fargen. Angående bilen, så kan jeg takke Willersrud for utstyrslisten. Den lyder som følger; Vehicle information VIN long WBADP81090GS79561 Type code DP81 Type 530D (EUR) Dev. series E39 (2) Line 5 Body type TOUR Steering LL Door count 5 Engine M57 Cubical capacity 3.00 Power 142 Transmision HECK Gearbox AUT Colour BIARRITZBLAU METALLIC (363) Upholstery STANDARDLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E (N6SN) Prod. date 1999-01-07 Order options No. Description 235 TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD 352 DOUBLE GLAZING 386 ROOF RAIL 413 LUGGAGE COMPARTMENT NET 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 438 WOOD TRIM 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 522 XENON LIGHT 536 AUXILIARY HEATING 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT 670 RADIO BMW PROFESSIONAL 710 M LEATHER STEERING WHEEL 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET 915 BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Series options No. Description 202 STEPTRONIC 283 LT/ALY WHEELS BMW STYLING II 520 FOGLIGHTS 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Information No. Description 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 473 ARMREST, FRONT 540 CRUISE CONTROL 555 ON-BOARD COMPUTER 602 ON-BOARD MONITOR WITH TV Lurer også på å skaffe sports-skinn interiør, men er ikke helt sikker ennå. Blir i såfall elektrisk. Da får dere sjekke opp bildene, og flere vil komme fortløpende sålenge jeg er hjemme fra jobb, og ting skjer med bilen. Håper på masse tilbakemeldinger, både positive og negative. Slenger tilslutt med noen et bilde av sommerbilen min. 96 modell M3 Cabriolet. Blir forøvrig parkert og gjordt klar for oppussing etterhvert, nå som rusten og åra har tæret på den.. Mvh Frode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 Det var 1 stk NYDELI E39 der likte den frontleppa og speilene godt, vurderer sånne til min og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Juni 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2010 Det var 1 stk NYDELI E39 der likte den frontleppa og speilene godt, vurderer sånne til min og. Takker for det. M5 speil er en ufattelig fin oppgradering av E39 ja. Mine har dessuten autofold, noe som egentlig bare er en kul finesse synes nå jeg. I helgen har jeg byttet veivhusventilasjon, motordeksler, koppholdere og diverse andre småting. Har også vasket og renset bilen innvendig, siden det beige interiøret er missfarget noen steder. Har investert i foma damprenser, og kärcher rensemaskin, så har god mekanisk hjelp under arbeidet.. Har akkurat nå sendt avgårde bestilling til shinearama.co.uk på diverse meguiars interiørpleie-produkter, og ikke minst Meguiars G220 poleringsmaskin. Gleder meg til pakken kommer, så det blir noe skikkelig bilpleie i heimen. Planlegger også bygging av garasje, så fort som helst.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 Pen touring det der, ja. Du får lage en prosjekttråd om M3'en når oppussinga starter. Det hadde vært morsomt å følge med litt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 Pen touring det der, ja. Du får lage en prosjekttråd om M3'en når oppussinga starter. Det hadde vært morsomt å følge med litt på. +1! E39'en var kjempefin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 Herlig touring! Eneste eg ikke likte med den var baklyktene på dei øverste bildene, men bilen var jo RÅ ellers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Juni 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2010 Herlig touring! Eneste eg ikke likte med den var baklyktene på dei øverste bildene, men bilen var jo RÅ ellers Liker de ikke selv heller. Derfor ligger de å støver ned i garasjen nå.. Vet ikke helt om jeg skal selge de, eller om jeg skal gjøre en god gjerning å bare la de ligge.. Liker heller ikke forlyktene, siden de er like uorginale. Men Hella facelift kommer vel i posten i dag, om jeg bare hadde vært hjemme.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonmurern Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 flott touring det der!!!! har selv vurdert og ta inn dieseldyr fra tyskland men det blir for dyrt ønsket 2003 530dat m-sport!! lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 fin bil, mye finere med de lyktene enn de originale da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 Flott e39 du har! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Juni 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2010 Flott e39 du har! Takk for det. Var på Voss fredagen jeg, men det var med M3'n. På Landskappleiken. Takk til dere andre og. I dag har jeg prøvt å fått tak i vedkommende på Bildesign, får å høre etter elektrisk sportsskinn til bilen. Men lurer på om det blir kostende mere enn det smaker. Lurer også på å montere gul lyktefilm på de uorginale frontlyktene og sideblinkersene. Eller blir det ille tro? Har ellers skiftet støtdemperlager idag. Men jeg burde kanskje gått for justerbare fra GS? Noen som har formeninger om det? Er ikke noen racer dette, men tenkte kanskje de tåler litt mer juling? Er lav og stiv bilen og vi har dårlige veier her, så forstillinga får juling uten tvil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2010 Da var nye hella facelift montert. Bilder kommer vel i morgen.. Men etter at jeg byttet baklykter og lysmodul til facelift, så får jeg feilmelding om at self level suspension inactiv. Det betyr vel nivåregulering, noe jeg ikke har.. Ligger styreenheten til nivå sammen med selve lysmodulen, så det er derfor det blir galt, om jeg har fått tak i brukt enhet fra en bil med nivå? Det er heller ikke mulig å bruke hverken fullys, lyshorn eller blinklys. Når jeg slår på nødblink, så lyser kun blink bak og på framskjerm.. Funderer på dette gitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2010 Ja, da er det vel på høy tid med en liten oppdatering. Har ennå problemer med lysmodul, men etter å ha snakket med vedkommende som jeg kjøpte den fra, så kunne han fortelle at den satt i en skadebil han hadde fått inn. Så det betyr vel at deler av den er defekt. Er det noen som vet om andre måter å få lysene til å virke, eller må jeg bite i det sure eple å kjøpe ny lysmodul, og programmere den på BMW? (bor 3 timer fra nermeste BMW verksted). Hørte med GS og de hadde brukte moduler. Snakket deretter med GS sitt verksted, og fikk beskjed om at brukte moduler ikke kunne programmeres på nytt. Spurte deretter hvorfor de da solgte brukte deler, noe vedkommende ikke kunne svare på. Skiftet tilbake til den gamle for en halvtime siden, noe som førte til pulserende parklys bakover, (kun lyktene på bakluka som ikke er nye som gjør det) og blink i frontlyktene virker ikke. Lyshorn og fullys virker nå, samt blink på sidene og bakover. Ellers har jeg litt nye bilder av gliset. Nye Hella facelift fra Koed. Kom gjerne med kommentarer. Er det noen som vil kjøpe felgene, er det bare å sende bud på pm. Helt nye nankang 275/30 -19, og metor 235/35 -19. Heller ikke greit på campingtur med bløt campingplass, og stor vogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2010 Har også noen deler jeg vil kvitte meg med. Fake facelift xenon som man får kjøpt hos GS, med alle pærer, men desverre uten ballaster. Har også en defekt vanos til 96 mod M3 3.2. Denne er det bare å overhale, så kan man tjene noen penger på den. (noe jeg ikke er kompetent til) Det er bare å gi bud. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet September 12, 2010 Forfatter Share Skrevet September 12, 2010 Lenge mellom hver oppdatering her gitt. Venter på ny lysmodul som er bestillt, og hjulbue-valse som er på tur i posten. Noen som har erfaring med valsing av hjulbuer på touring? Kjennes så hard ut, men ellers får jeg bare prøve meg frem. Ellers har jeg motatt pakke fra HongKong med ny frontleppe og spreder-deksler, sammen med ny grill i frontfanger med luftinntak. Må lakke opp panser og frontfanger åkkesom, så vurderer å vente til våren. Kunne også tenkt meg ny bakrute, da den nåværende er så slitt pga vindusviskeren som har vært flittig brukt hos forrige eiere. Skal også ha nye felger til våren, men klarer ikke bestemme meg. Skal iallefall ha så breie som mulig, i høy kvalitet. Men er usikker på om jeg skal gå for 18 eller 19. Har fryktelig lyst på Breyton Magic Racing, siden dette er noe av de flotteste felgene jeg har sett på E39. Etter min smak iallefall. Nytt ratt er også under bestilling. Er takknemmelig for innspill om felger fra andre brukere her. Eneste krav er at det skal være kantfelger, ikke helchrom (som jeg hater) og bra kvalitet. Uten at jeg skal legge flere månedslønner i et felgsett. Skulle også hatt brukte vinterhjul i 17 eller 18". Bilder vil komme senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå