Gå til innhold

Airbag utløst etter kollisjon - Montere nytt ratt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei folkens.

Har en E36 som har vært frontkollidert en gang i tiden. Det var ikke en alvorlig kollisjon, men airbagen ble fortsatt utløst i rattet. Jeg har et midlertidig ratt i bilen som ikke har airbag, men nå har jeg fått tak i nytt ratt med airbag og lurer da på om det bare er å koble det rett til, eller om noen sensorer må erstattes. Det er ikke egentlig viktig for meg med airbag, så om jeg bare dropper å koble det til og fjerner pæra i dashboardet plager det ikke meg, men det er jo for dumt å ha en airbag og ikke koble den til mtp videresalg av bilen.

Vil jo ikke koble det til og få den utløst umiddelbart.. Vet at tidligere eier ikke har erstattet noen sensorer i airbagsystemet.

Rattet jeg har nå

q98ulw65v1k6hifcixp8.jpg

Rattet jeg har kjøpt

!BvoiY7!!2k~$(KGrHqMOKjMEwPb1BR8+BMFVbi!Wzg~~_12.JPG

Eller er det ikke airbag på dette? :P

Skrevet

jeg er ikke sikker. kan jo hende. ring inn til bmw. om du ikke får noe svar her. ville jeg gjort. da får du nok svar med en gang :)

bør jo ikke kjøpe varen der fordet!

Skrevet
ok.. er sikker på at det ikke er nok med en reset? via diagnose...

Ja! Er helt sikkert.

Sensoren fungere som en liten boks, med en kule inne i midten. Ved bråstopp, ca 40km - 0 med en gang gjør at kulen treffer "veggen" inne i boksen. Vil da gi signaler til airbagen om at den skal utløse seg.

-Monterer du da nytt uten å bytte denne, vil selvsagt sensoren fortsatt gi beskjed om at airbagen skal utløses.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...