Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne dele min erfaring med defekt sentrallås på E90. Min sentrallås sluttet å virke først på passasjer døren, deretter fulgte de andre dørerne en etter en (+ tank lokket)... Jeg bestilte time hos BMW, Kristiansand (som ga veldig god service uten å gi faktura :D ). De opplyste at den originale sikringen på 15 amp. er underdimisjonert og skal byttes til 25 amp. Da sikringen ble byttet virket sentrallåsen igjen.

Må legge til at jeg prøvde å finne ut av hvilken sikring det kunne være før jeg bestilte time hos BMW. Den kryptiske oversikten og med store hender er det ikke lett å finne ut av... På min E90 er det imidlertid sikring nr. 58 som ble byttet.

NB: tank lokket kan åpnes fra innsiden i bagasjerommet. Bak dekselet på høyre side finnes det en lysegrønn utløser (gjerne skult bak filtet). Dra forsiktig i denne og tank lokket er ulåst.

Håper denne tråden kan være til hjelp.

Lykke til.

Skrevet

Bra de har bedre service i kristiansand enn de har i Stavanger, dette har skjedd på min E90 også optil flere ganger, første gang var bilen inne hos Bavaria, de skulle se på det men , det gikk to dager før de klarte å få tid, fruen leverte bilen om morgenen to dager og hentet den hver ettermiddag, dag nummer to måtte hun ha leie bil pga. at det ikke var bensin på bilen. De kunne i det minste ha fortalt henne hvordan tanklokket kunne åpnes.

Fikk heller ingen info om hva som var årsaken.

Andre gang dette skjedde tok jeg for meg sikringen og fant ut at det var en sikring som var gåen, fra den dag ligger det alttid to 15amper sikringer i handske rommet.

Dette er direkte livsfarlig ingen av dørenme kan åpnes uten om fører døren, hva om en kom ut for en ulykke, i skal da alle klatre frem og komme seg ut fører døren.

Skrevet

Ikke gøy med dårlig service...

Du sier det har skjedd flere ganger. Har du prøvd å bytte til 25 amp? I følge BMW Kristiansand så er dette er feil som er rapportert av BMW og løsningen er å bytte fra 15 til 25 amp...

Jeg er imidlertid helt enig at denne feilen er livstruende da dørenen ikke kan åpnes fra innsiden (førerdøren kunne jeg imidlertid åpnes manuelt).

• 2 weeks later...
Skrevet

Også en av mine 15 amp. sikringer hadde gått. Byttet sikringen og alt var i orden! Utrolig kjekt å kunne gå inn på et forum og søke på et problem man sliter med, istedenfor å famle i blinde eller reise rett til forhandler for å be om hjelp! Takk!

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...