Just-turbodiesel Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10009603 vil de virkelig ta flere råkjørere, eller er det mer penger i kassa de vil ha? hvorfor har det plutselig blitt kjøpt inn 3 ganger flere lasermålere? kjør debatt
Leadfoot Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Hrrmm, noen som kan se hva slags bil som er avbildet i artikkelen?
babjorn Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Di er vel ute etter et skikkelig julebord dette åre Trodde det var manko på politi folk,en lasermålere hva hjelper det med mange flere lasere,når dem ikke har kapasitet som dem har klaget på i all tid...
babjorn Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Hrrmm, noen som kan se hva slags bil som er avbildet i artikkelen? Rover kanskje?
largund Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Jeg er litt bekymra i.f.m disse lasermålerne til UP. De forrige målerne kunne ikke ta bilde av det målte kjøretøyet for udiskutabe bevisførsel noe som ofte medførte både at åpenbar råkjøring gikk fri men sist, og mye verre, men ikke minst har ført til at noen bilførere har blitt dømt for å bryte fartsgrensene uten å ha brutt de. Såvidt jeg har kunnet forstå har heller ikke disse nye lasermålerne denne muligheten noe som er en absolutt skam i rettstaten Norge. Teknologien finnes men siden vi ikke har tradisjon for å praktisere samme rettsikkerhet for trafikksyndere som for andre syndere har dette tydeligvis ikke blitt prioritert.
Zibiri Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Hrrmm, noen som kan se hva slags bil som er avbildet i artikkelen? Rover kanskje? Ser mer ut som en Golf?
Galro Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Hrrmm, noen som kan se hva slags bil som er avbildet i artikkelen? Jeg synes den kan minne noe om den merkelige SUV-aktige Corolla-baserte bilen Toyota solgte på sent 80-tall og tidlig 90-tall. Var det Tercel den het?
Wacman Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Det er en førstegenerasjons Honda HR-V. En av verdens styggeste biler. Ser ut som noen har bygget noe å kjøre ned Holmenkollen i "Ta sjansen"
Just-turbodiesel Skrevet Juni 29, 2010 Forfatter Skrevet Juni 29, 2010 på en annen side, kjører man i fartsgrensa så bør det gå greit.. men det er intet annet enn en ny inntektskilde, siden de har rota bort oljekronasje og eksportert masse olje, for så å rote bort disse pengene på ALT mulig rot. Teoretisk sett er vi tomme for olje i 2018, blir spennende å se hva som skjer etter det.. jeg ser ikke lyst på framtida..
Galro Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Det er en førstegenerasjons Honda HR-V. Jeg tror du tar feil. På Vgs bil kan du se to dørhåndtak, og Hr-v ble vel aldri levert med fire/fem dører (?). Dessuten ser det ut som det bakerste vinduet er plassert litt høyere enn resten. En av verdens styggeste biler. Jeg synes faktisk de er litt kule på samme måte som førstegenerasjon Range Rover er kule.
Wacman Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 på en annen side, kjører man i fartsgrensa så bør det gå greit..men det er intet annet enn en ny inntektskilde, siden de har rota bort oljekronasje og eksportert masse olje, for så å rote bort disse pengene på ALT mulig rot. Teoretisk sett er vi tomme for olje i 2018, blir spennende å se hva som skjer etter det.. jeg ser ikke lyst på framtida.. Det er nettopp derfor så mange av dere 18-19-20 år gamle bimmersfolka burde ta hintet, TA HØYERE UTDANNING!! Norge kommer ikke til å ha penger til å fø på for mange av de uskolerte som nå jobber i manuelle yrker. Det kommer en eldrebølge som kommer til å knekke oss mtp oppsparte midler,og blir man arbeidsledig de neste ti år,sliter man. En utdannelse som kan brukes internasjonalt er gull,og redningen for unge nordmenn når det begynner å gå trått - noe det vil. Man har da muligheten til å vise verden kompetanse,fremfor et land som er dritlate av oljekroner og trygdeputer. 20-årige uføretrygdede partyfolk kan glemme å overleve..
oddis Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 At fartsgrensene kontinuerlig settes NED tror jeg er mye av grunnen til at antall bøter går OPP. Politiet har jeg snart ikke noe forhold til, annet enn at de er et forstyrrende element, som forringer folks sans for rettferdighet. Ihvertfall min. Jeg har forøvrig vunnet 500kr i et veddemål med en bekjent av meg som var ferdig utdannet politistudent nå i mai. Fikk jeg de 500kr'ene? Nei. Fikk han jobb? Nei. Hadde jeg rett? Ja.
oddis Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 på en annen side, kjører man i fartsgrensa så bør det gå greit..men det er intet annet enn en ny inntektskilde, siden de har rota bort oljekronasje og eksportert masse olje, for så å rote bort disse pengene på ALT mulig rot. Teoretisk sett er vi tomme for olje i 2018, blir spennende å se hva som skjer etter det.. jeg ser ikke lyst på framtida.. Det er nettopp derfor så mange av dere 18-19-20 år gamle bimmersfolka burde ta hintet, TA HØYERE UTDANNING!! Norge kommer ikke til å ha penger til å fø på for mange av de uskolerte som nå jobber i manuelle yrker. Det kommer en eldrebølge som kommer til å knekke oss mtp oppsparte midler,og blir man arbeidsledig de neste ti år,sliter man. En utdannelse som kan brukes internasjonalt er gull,og redningen for unge nordmenn når det begynner å gå trått - noe det vil. Man har da muligheten til å vise verden kompetanse,fremfor et land som er dritlate av oljekroner og trygdeputer. 20-årige uføretrygdede partyfolk kan glemme å overleve.. HØR HØR. Men alt dette hjelper lite så lenge friheten til å skape bedriftsideer og gjennomføre de på en fornuftig måte er sterkt redusert i Norge. Det er nødt til å bli litt mer "sin egen lykkes smed" skal Norge klare å overleve i lengden. Selvfølgelig ikke USA tilstander, men det bør være helt greit å forvente at enhver arbeidfør person uten legitim grunn ikke skal fødes penger fra fellesskapet hvis det ikke er snakk om svært midlertidig. Silkehanskene må av, og man må godta svinn, uten å skrike som en unge på førstesidene av avisene. Det norske systemet sender folk bakover til et punkt der du blir så udugelig på det mentale plan at man blir handikapet. Sandkassekulturen må kastes vekk en gang for alle, før den blir druknet vekk i et ubehagelig smell den dagen det må til endringer. Kravene til bedrifter (HMS, avgifter, tidsfrister) er nødt til å endres/senkes etc, skal man kunne skape stabile arbeidsplasser som folk ikke brenner seg ihjel på. Nå er det de som kan jobbe som skal drives til de får innfarkt. Teknologien må vi klamre oss til skal vi unngå å ende opp som kineserne, og da er det nødvendig med kloke hoder over hele linja. Kraftig ned med avgifter, ned med urimelige offentlige krav, og ned med lønninger. Så kan vi begynne å fungere som et uavhengig land. Men dette forblir like reelt som at jeg en gang blir Onkel Skrue. Velter vi inn i EU er det ingen vei tilbake.
Leadfoot Skrevet Juni 30, 2010 Skrevet Juni 30, 2010 Det er en førstegenerasjons Honda HR-V. Jeg tror du tar feil. På Vgs bil kan du se to dørhåndtak, og Hr-v ble vel aldri levert med fire/fem dører (?). Dessuten ser det ut som det bakerste vinduet er plassert litt høyere enn resten. Jo, du fikk den med 5 dører! Og jeg fant ut hva det var! Galro var nærmest, mer Tercel-forslaget. Du tenkte sikkert på riktig bil, men den heter Corolla Wagon 4wd. Etterfølgeren til den enda mindre vakre Tercel'en (min mor hadde forøvrig en slik for lenge siden). Takk for hjelpen Slikt plager meg i lange tider.
Just-turbodiesel Skrevet Juni 30, 2010 Forfatter Skrevet Juni 30, 2010 på en annen side, kjører man i fartsgrensa så bør det gå greit..men det er intet annet enn en ny inntektskilde, siden de har rota bort oljekronasje og eksportert masse olje, for så å rote bort disse pengene på ALT mulig rot. Teoretisk sett er vi tomme for olje i 2018, blir spennende å se hva som skjer etter det.. jeg ser ikke lyst på framtida.. Det er nettopp derfor så mange av dere 18-19-20 år gamle bimmersfolka burde ta hintet, TA HØYERE UTDANNING!! Norge kommer ikke til å ha penger til å fø på for mange av de uskolerte som nå jobber i manuelle yrker. Det kommer en eldrebølge som kommer til å knekke oss mtp oppsparte midler,og blir man arbeidsledig de neste ti år,sliter man. En utdannelse som kan brukes internasjonalt er gull,og redningen for unge nordmenn når det begynner å gå trått - noe det vil. Man har da muligheten til å vise verden kompetanse,fremfor et land som er dritlate av oljekroner og trygdeputer. 20-årige uføretrygdede partyfolk kan glemme å overleve.. HØR HØR. Men alt dette hjelper lite så lenge friheten til å skape bedriftsideer og gjennomføre de på en fornuftig måte er sterkt redusert i Norge. Det er nødt til å bli litt mer "sin egen lykkes smed" skal Norge klare å overleve i lengden. Selvfølgelig ikke USA tilstander, men det bør være helt greit å forvente at enhver arbeidfør person uten legitim grunn ikke skal fødes penger fra fellesskapet hvis det ikke er snakk om svært midlertidig. Silkehanskene må av, og man må godta svinn, uten å skrike som en unge på førstesidene av avisene. Det norske systemet sender folk bakover til et punkt der du blir så udugelig på det mentale plan at man blir handikapet. Sandkassekulturen må kastes vekk en gang for alle, før den blir druknet vekk i et ubehagelig smell den dagen det må til endringer. Kravene til bedrifter (HMS, avgifter, tidsfrister) er nødt til å endres/senkes etc, skal man kunne skape stabile arbeidsplasser som folk ikke brenner seg ihjel på. Nå er det de som kan jobbe som skal drives til de får innfarkt. Teknologien må vi klamre oss til skal vi unngå å ende opp som kineserne, og da er det nødvendig med kloke hoder over hele linja. Kraftig ned med avgifter, ned med urimelige offentlige krav, og ned med lønninger. Så kan vi begynne å fungere som et uavhengig land. Men dette forblir like reelt som at jeg en gang blir Onkel Skrue. Velter vi inn i EU er det ingen vei tilbake. Ingen vei tilbake er det allerede IKKE, politikerne er mer opptatt av utslippskutt samt aksjespekulasjon(hvor de i fjor tapte, var det 619 milliarder av pensjonsfondet) enn av investeringer i sikre prosjekter langsiktig, hvor penger kan akkumuleres og skape nye arbeidsplasser, for ikke å snakke om avgiftspålegg PÅ alternativt drivstoff, hahahahahahaha! SMART! Gudene må vite hva som fører til en "kriminalisering" av privat sektor, hvor firmaer straffes og har en vanskelig vei til fast etablering Se bare på planlegging av infrastruktur, økonomisk støtte til korrupte u-land(som forøvrig går rett til makthaverne som igjen bruker fint lite på befolkningen) Det som er synd er at folk ikke ser hvor mye DÅRLIG planlegging det er, de la ny asfalt her i høst som var, de skrelte av asfalten litt for så å klaske over et lag, det er nesten like ille på våren som det var før.. samt de har en slags fetisj for rundkjøringer som selvsagt skaper mer kø enn kø-avvikling tildels pga feil plassering, tildels pga tilbakestående ola dunk. Til slutt vil jeg legge til at det er skremmende hvor lite respekt myndigheter har for folks skattepenger. Når man bruk ikke har råd til annet enn bedriten eldreomsorg, mens man bruker milliarder på en ny opera for å få respekt hos andre statsledere som LER av dette tilbakestående landet med knallrødt styre("rødgrønt") som i motsetning til andre venstreorienterte land aldri har klart å få til noe. Bare det å ha Kristin Halvorsen som KUNNSKAPSminister sier jo alt, kan jo ikke annet enn å le.. Hvor er intelligente politikere som er spesialisert på de forskjellige feltene? Kåre Willoch f.eks?! Som vår intelligente Wacman sier, sats på utdannelse, ha en langsiktig visjon og velg jobb etter den.. Hvis utviklingen går like fort som nå, så blir nordmenn utkonkurrert til fordel for utenlandske arbeidere innen de fysiske yrkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå