Gå til innhold

Turtall/motor problem med e36 318i 1993

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har snoket å lest på nett i et par dager nå, og ikke kommet over noe som er helt likt det problemet jeg har.

Problemet er at motoren nekter å gi mer etter 5000 rpm, uansett gir. I fri går den helt til sperra (7k) uten noen problemer i det heletatt. Den dra godt fra 0-5k rpm i 1, 2, 3 og 4 gir. Har ikke testet 5 gir da jeg helst vil behølde førerkortet litt til :)

Har vært innom 2 forskjellige mekanikere som ikke kunne skjønne hva som var galt. Begge mente motoren hørtes fin ut. Den ene rev'a den til 6.5k+ og sa det var normal lyd fra motoren.

Forrige eier har bytta hjerne og motorstyring. Det er en dobbel effektpotte på den og K&N Luftfilter.

Håper noen har formeninger om hva det kan være da en diagnose fort kan koste unødvendig mye gryn. Ihvertfall der jeg bor :)

Skrevet

Hmm.. renset KN filteret i dag med kn filter rens. Oljet inn etter rens og lot den stå til oljen hadde trekt seg innn. Men hva skjer? Joda den lugger og slipper mer etter 5000rpm..

Skal jeg tørre å prøve uten filteret og en fin strømpe for å se om det kan være filteret som gir problemer?

Btw: Min første BMW.

Skrevet

Åpnet toppen i dag for å se på kamakselen. Den var helt fin. Evt. kanskje byttet for så ikke lenge siden. Ikke slitemerker eller lignende.

Men hva kan være galt da mon tro?

Skrevet

Du kan jo prøve uten luftfilter, men da selvfølgelig på asfalt og bare en kortere strekning, da finner du jo ut om det er filteret som er synderen

Skrevet
Du kan jo prøve uten luftfilter, men da selvfølgelig på asfalt og bare en kortere strekning, da finner du jo ut om det er filteret som er synderen

Skulle nesten nevnt at jeg prøvde med tynn sokk tidligere i dag og sokk+kn filter at the same time.. Ikke noe forskjell. Mista kraften faktisk rett før 5000 da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...