lindland Skrevet Juni 29, 2010 Share Skrevet Juni 29, 2010 Hei. jeg har kjøpt en 328 delebil som jeg skal bygge over i en 325. i 325`n har jeg ikke vanos. og på 328`n er det vanos. hvilken ledningsnett skal jeg bruke for å få det enklest til ? og hvordan skal jeg gjøre dette, ang. vanos og startsperre ? takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreamer Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 hmmm ingen som vet dette. hmm tregnger oxo svar på det der he he.. BUMP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 Det som är lite jobbigt är att man får problem i båda ändarna så man får nästan välja vilken typ av problem man tycker är lättast att lösa * M52B28 med M50B25 icke vanos ledningsnett. Här tror jag det kommer att bli problem att få motorn att gå bra eftersom det är ganska stor skillnad på dessa två. Det kan funka om du sparar precis allt från M50B25 elektroniken - dvs också LMM, dyser etc och kopplar från vanosen mekaniskt/ställer den i ett läge på M52B28 motorn. Men kan bli problem som gör att man måste mappa om styrsystemet om den inte går rent. * M52B28 med originalmotorstyrsystem + EWS Här måste du kolla så det inte skiljer sig i kontaktstycket mellan motor och kaross då M52B28 har siemens motorstyrsystem medan M50B25 har bosch så inte säker att allt fungerar direkt tex signaler till instrumentbrädan kan vara olika etc. Sedan måste du också flytta över allt som har med EWS (startspärr) att göra. Det är då EWS styrenhet , Ringantenn vid tändningslåset (plus nyckeln!!! som du kan lägga dold i ringantennen bakom panelen), och en liten styrenhet till ringantenn. Detta tror jag är den bästa lösningen! (Jag har gjort det, från en M50B20 till M52B28) och då hittade jag dokument som visade hur man kopplade in EWS styrenhet med resten av ledningsnettet. Det var nog 8 år sedan nu så jag minns inte var jag hittade dokumentet - men jag tror det var på http://www.e30.de Lycka till Mvh// A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå