Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier lyser ikke lysa bak på min mor's e46 320dT

er snakk om kjørelys, ingen av hakkene på lysbryteren, hverken a, 0, p eller 1 gir noen som helst respons på kjørelys bak. heller ikke tåkelys virker, alt annet av lys virker. blinklys, ryggelys, bremselys all good

pærene er hele, vet ikke om det er sikring som har gått siden jeg ikke fant ut hvilken det var.

veldig kjett, hu kjøpte bilen i går etter flere år mas om at e46 320dT var perfekte bilen for henne!

konkret spm:

hvilken sikring dekker baklys ?

hvis ikke sikring, hva?

finnes det mange lysmoduler på e46 touring?

Skrevet

Takk for oversikt, da skal jeg sjekke den sikringa som det står backlys på.

Forrige eier skrev i annonse at han skiftet en lysmodul, og kontaktene ser så godt som nye ut.

Får se om det er sikringa, etter det begynner jeg å bli rådvill.

Skrevet

jeg vet ikke hvordan kontaktene i baklys på er i e46, altså de pæreholderne.

i min egen bil har jeg problemer med kontakt på grunn av dette, rikler jeg litt på pæreholderen mens det er strøm på, så blinker lyset eller blir værende på, vet ikke om det kan være samme feilen her?

vet at baklyktene mine er uorginale da...

Skrevet

Nei det er snakk om originale lykter her, holderne ser veldig rene og hele ut... infact er det ingen synlige spor av at det har gått 8 år, med mindre de har vært skifta såklart.

kan jo nevnes at bilen har fått skifta en lysmodul i forbindelse med venstre blinklys bak, uten at jeg vet mer om det. fant kvitt på det i bilen. målte med multimeter og fant ut at det ikke går strøm til kjørelysa i det hele tatt, prøvde også med ny pære til ingen nytte.

all hjelp mottas med takk

Skrevet

har nå funnet ut at lysmodulen som ble bytta har feil delenummer, den som er satt inn er til bil uten regnsensor. verkstedet som har gjort dette er ett subaru verksted. viser seg også at de ikke har programert modulen (denne skal programeres med km.stand og chassisnummer) i form av en liten "manipulerings"prikk i BC..

Skrevet

I går kveld byttet jeg lykter og skulle montere xenonkit i nær og fjernlys. Det funket i en kort periode men så kuttet det. Dette var trolig at man fikk lurt canbus systemt til å få det til å funke. Xenon pærene har mye mindre motstand enn vanlig halogen så tenkte kanskje dette ville funke om man koblet en bestemt motstand i serie med ballasten og pæra. Det som er problemmet er at multifunksjon har sluttet å funke, lyset i instrumentet har sluttet å lyse, cd spilleren funker ikke "disable" står det, vindusviskerne fungerer ikke. Derfor valgte jeg å sette på vanlig halogen for å se om ting endret seg, tok av minus polen for å se om hjernen resete se. Det vil jo da bli den motstanden som det var når det alt funket perfekt. Men dette hjalp ikke i det heletatt? Har jeg ødelagt deler av hjernen eller hva kan være galt?

Om du eller noe du vet om som kan hjelpe, vær så snill ring meg på 93285151

Skrevet

har du sjekka sikkringane ? eller om du har kopla strømmen inn på ballastane til xenonet rett ?

eg monterte xenon i fjern på min uten canbus motstand og det gjekk fint.

visst du ikkje har kopla ballasten rett så vil ikkje den lyse pittelitt før den slukker igjen. det samme når det gjelder canbus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...