Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å kjøpe en comact til 43000 av forhandler. Bilen er gått 217 000km men har komplett servicehefte. Kjørt av gammel mann og er strøken, minimalt med rust.

Er det noen som har erfaring med denne type bil og kan komme med tips? :o

Skrevet

Jeg har en tilsvarende 96 modell, og det er i hvertfall en artig bil å kjøre.

Kansje litt høy pris for en 316 som var godt så langt, men det vurderer du selvsagt selv. Det er i hvertfall lite tull med motorene på disse. M43 med kamkjede og hydrauliske løftere, så det eneste du trenger å gjøre er å bytte olje, plugger og filtre.

Du vil helt sikkert finne en 316 compact billigere, og bør kansje heller vurdere en 318ti hvis du vil betale litt mer. Disse kan gå for 40-50 med denne kjørelengden hvis du finner en, og har mye artigere motor og skivebremser bak.

Skrevet
Jeg har en tilsvarende 96 modell, og det er i hvertfall en artig bil å kjøre.

Kansje litt høy pris for en 316 som var godt så langt, men det vurderer du selvsagt selv. Det er i hvertfall lite tull med motorene på disse. M43 med kamkjede og hydrauliske løftere, så det eneste du trenger å gjøre er å bytte olje, plugger og filtre.

Du vil helt sikkert finne en 316 compact billigere, og bør kansje heller vurdere en 318ti hvis du vil betale litt mer. Disse kan gå for 40-50 med denne kjørelengden hvis du finner en, og har mye artigere motor og skivebremser bak.

Ja den er gått noe langt, men med fullt servicehefte og nylig byttet toppakning anser jeg ikke det som noe problem ;) takk for tips forresten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...