Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg åpner døren på bilen starter en vifte under bilen ved venstre framhjul, denne viften går i 20-30 sekunder så stanser den. Jeg tenker at det kan være viften på webastoen, men er usikker...Noen som vet hva dette er? Alt står i Auto og "rest" er ikke aktivert. merker at motoren blir fort varm, 3-4 minutter ved utetemperatur på 12 grader, men dette er kanskje normalt? (fikk bilen i går :D )

Skrevet

Dersom det er kaldt ute (8-10 grader på min 99-mod) starter den automatisk og varmer til et gitt kjølevannstemperatur på 55-60 grader. Etter at den har varmet opp kjølevannet går den i en "nedkjøringsfase" i 20-30 sek før en slår seg helt av. Det vil den også gjøre dersom du starter motoren og stopper den uten å kjøre den helt varm.

Aner ikke om temperatursensoren som regulerer dette har en sammenheng med bilens egen utesensor eller om Webastoen har en egen løsning, men dersom målerens utesensoren ikke virker ville jeg prøvd å få den opp å gå først. Jeg har i allefall funnet ut at utesensoren slår inn på kupèsensoren og kan påvirke klimaanlegget dersom den ikke fungerer.

Skrevet

Hadde bakluka åpen noen timer og webastoen slo seg på i 50 sek, og av i 2,5 min..... når eg oppdaga det var det for sent....tom for strøm. Må nok inn i elektroikken å lete etter feil...noen som kan anbefale et godt verktøy?

Skrevet

Hei

Har opplevd at Webastoen slo seg på noen sekunder når fører døren ble åpnet på to BMW'er. Den ene sto hos forhandler. Gjorde selger oppmerksom på dette, og han bekreftet at det ikke skulle være slik og at feilen ville bli rettet før salg.

Opplevde ikke dette hverken på min tidligere 530d eller 730d.

Aner ikke hvor du skal begynne å lete etter feil, men det er så vidt jeg vet ingen kobling mellom Webasto og førerdøren. Kanskje er det forandringen i spenningen nå døren åpnes og kupelyset tennes som trigger Webastoen. Webastoen skal vel uansett stoppe før batteriet er så nedtappet at du ikke får start, det er ihvertfall slik på Volvoen min.

Skrevet

Godt å høre at dette har skjedd før, og at forhandlerene klarer å fikse dette.. :) håper det kan være en stående feil etter tidligere strømbrudd, eller tomkjøring av diesel... Har studert litt i dokumentasjonen, ser ut som eventuelle feiler kan resettes enten elektronisk eller ved å ta av sikringen når kommunikasjonen i bilen er aktiv. Vurderer å kjøpe en slik "resettings dingZ" men det er jo så mange typer....noen som har erfaring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...