Gå til innhold

E36, ledningsrot jeg ikke vet av. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, etter at jeg henta bilen og fikk skrudd og sett mer så fant jeg først en helt ødelagt ledning i motorommet. Fulgte denne og da fant jeg faen meg flere endeløse ledninger og følere.

Disse dukket jeg da opp med, er på høyre side av bilen da du står foran og ser ned i motorommet. DSC00111.jpg

DSC00110.jpg

Den gule lå faktisk nede på framskjermen, bak sprederne. Men hva er det for noe ?

Den med tre lederne(med tre hull i kontakten) går det ikke strøm igjennom. Haded det gjort det hadde det vell kortslutta for den er så ødelagt så!

Den kontakten med 2 hull i og den gule dingsen har jeg ikke sjekka.

Er det noen som vet hva for noe gammelt morro dette er ? Er ettermontert exenon på bilen, kansje det er noe der ?

Er snakk om denne bilen : viewtopic.php?f=6&t=158062

EDIT: flere spørsmål:

Denne kontakten som skal være her hadde 2 ledniger falt av. Dette er på venstre side av motorommet på radiatoren. Hva slags føler er dette? Hørt at det kan være noe til radiatorvifta? Men i såfall lagde jeg en midlitidlig løsning med kabelsko :) Noen som vat om GSbildeler selger denne kontakten ?

DSC00112.jpg

Takker og bukker for svar :)

Skrevet

Den gule er til kjøre computeren å blir brukt til å vise tempraturen ute,skal sitte i lufte kanalen til bremsen på den siden du står på bilde,hvis jeg ikke tar helt feil.

Den med 2 hul,er kanskje til horne (tuta) skal være 2 tuter unner der du står (Er det på 318is)

Den med 3 hull er jeg usikker på desverre.

Skrevet
Den gule er til kjøre computeren å blir brukt til å vise tempraturen ute,skal sitte i lufte kanalen til bremsen på den siden du står på bilde,hvis jeg ikke tar helt feil.

Den med 2 hul,er kanskje til horne (tuta) skal være 2 tuter unner der du står (Er det på 318is)

Den med 3 hull er jeg usikker på desverre.

Aha, kan stemme det. For den gule fant jeg nedi der. Skal den sitte i noe spessielt?

For jeg så bak innerskjermen på venstrehjulbue(altså den siden ja), tenkte jeg skulle bytte tute. Siden den er defekt. Men jeg så bare en ?Skal dem sitte ved siden av hverandre ?

Jeg fikk med tute til bilen, men de kom fra e46. Var annen kontakt der så passte ikke. Men fikk med 2 tuter.

EDIT: fylt ut med mer spm :)

Skrevet

litt usikker på 320i,men 318is er 2 tuter ved siden av hverandre (2 horn),mulig den 2 hul kontakten er til høyde justeringa på hovedlykta.

Den kontakta på radiatoren,er vel til airkondisjen..men mulig jeg tar feil.

Gule temp måleren,skal sitte i sånn lufte kanal,som går mellm m fangeren å til innerskjermen,hvis jeg ikke tar helt feil.

Skrevet
litt usikker på 320i,men 318is er 2 tuter ved siden av hverandre (2 horn),mulig den 2 hul kontakten er til høyde justeringa på hovedlykta.

Den kontakta på radiatoren,er vel til airkondisjen..men mulig jeg tar feil.

Gule temp måleren,skal sitte i sånn lufte kanal,som går mellm m fangeren å til innerskjermen,hvis jeg ikke tar helt feil.

Må sjekke det opp , fordi jeg får ikke airkondition til å funke. Jeg tenkte på å lufte den.

Men har jo en midlitidig kontakt på radiatoren nå, og enda funker den ikke :S

Høydejusteringa funker på hovedlyktene :)

EDIT: Må vell være 2 tuter på 320 også, er jo ikke store forskjellen på bilene :) Er faktisk samme kontakten så'e :)

Tusen takk for svar . Men er usikker på den med 3 hull da

Skrevet

den med tre hull ser ut som kontakten til AC vifta. brun for jord, blå med svar strek for lav hastighet og blå for høy hastighet. ser ihvertfall farlig likt ut som den jeg akkurat hadde i hendene igår. :)

Skrevet
den med tre hull ser ut som kontakten til AC vifta. brun for jord, blå med svar strek for lav hastighet og blå for høy hastighet. ser ihvertfall farlig likt ut som den jeg akkurat hadde i hendene igår. :)

Aha, hvor skal denne sitte ? :)

Skrevet

Den skal sitte i en kontakt som stikker ut under den vifta du kan se igjennom grillen i fronten.

skal henge under mot høyre side når du står forren bilen og ser bakover. men du må titte bak under fangeren. :)

Skrevet

Bremseluftkanalene pleier å forsvinne, så de er sikkert ikke der lenger. Nye koster ontrent 80kr/stk. på Koed for nye, og da er det ett hull til temperatursensoren på den ene siden.

Jeg leita lenge på høggern etter disse kanalene, men ingen av bilene jeg fant hadde de:)

Skrevet

Bremseluft kanalene, vill det si de kanalene som kommer fra m-fangeren til lufting på bremseskivene? Slal den måleren sitte der en stans ?

Skrevet

Aircondition er mest sannsynlig tom for gass.. Den 3kontakten henger løst på min og. Men kan være en fordel å sjekke feilminnet på den.. Kanskje du får noen svar da :) Hvis alt fungerer så er det ikke noe vits å bry seg om da det mest sannsynlig er til noe ekstra utstyr du ikke har.

Den tempmåleren er da bare å sette en plass hvor den ikke får varme fra motoren. Tror ikke det er så smart å ha den der det kommer luft.. da det trolig vil vise laver temp under kjøring enn det som er realiteten. Fest den nede i fangeren en plass.. blir bra det :)

Skrevet

Ja, for den 3kontakten går det ikke strøm igjennom :)

Så hadde den sittet på airconditionen så hadde det vell vært strøm i den :) Sikkert noe eksra jeg ikke har ja, er ikke akkurat så mye å skryte av det på bilen. Jeg har liten kjørecomputer,el-vinduer og thats it :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...