Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen erfaringer med hvilken conditioner til skinnseter som fungerer best / lukter bra?

Hadde stående ei gammel flaske med et produkt fra Autoglym som fungerte meget dårlig. Setene mine virker tørre og harde. Ikke mykt og fint skinn som det skal være. Det skal nevnes at de er farget opp igjen, og ble grundig vasket med "Strong leather cleaner" så alt fett skal være borte.

DSC02366.jpg

Skrevet

Skjønner ikke helt innlegget ditt. I en annen tråd anbefaler du en bruker å ta kontakt med Leathermaster.no, mens du selv søker råd i egen tråd her.

Du har "shinet" opp setene dine med produkter fra Leathermaster, derfor bør du fortsette med å bruke Leathermaster. Det er ikke gunstig å bruke produkter fra flere produsenter. Har du startet behandlingen med produkter fra en produsent bør du fortsette "helt ut". Leathermaster har hele produktspekteret fra rep til rens til conditioner. Skal du avsluttet behandlingen av setene dine bør du da bruke Leather Car Kit:

0kvo3nxmcc7k27cnr7mh.jpg

Pakken inneholder et komplett vedlikeholdsprogram for bilinteriør i lær. Leather Cleaner er en effektiv rengjøring for lær.

Leather Protection Cream er en impregneringskrem som er spesielt utviklet for billær.

Vinyl Cleaner brukes på bilens vinylinteriør

Mikrofiberkluten brukes på innsiden av glassrutene og på vinylinteriøret.

Om du får kjøpt Leather Protection Cream som singel flaske er jeg ikke sikker på, men hele settet er greit å ha, for en rens/impregnering bør du gjøre 1 til 2 ganger i året..

Skinn/lær til bil er ikke det samme som du finner i hjemmemøbel, i bransjen kalles dette for teknisk lær

Skrevet

Hva er det du ikke skjønner?

Jeg anbefalte en person leathermaster for å shine opp sprukkne og slitte seter. Hvilken conditioner man bruker for å gjøre setene mykere i etterkant er da et annet tema.

Jeg har sett de selger diverse hos scandicshine som lukter som nybil blandt annet og skal gjøre setene myke. Jeg var hvertfall ikke tilfreds med autoglym sitt produkt, var ikke noe merkbar forskjell.

Ellers takk for tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...