KB Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 God kveld. Jeg har hatt en irriterende risting i i bilen ved nedbremsing i det siste. Jeg fikk byttet bremseskiver(brembo) + klosser(mintex) fremme fordi jeg tenkte det var kast i den ene skiva. vibreringen ga seg ett par dager etter bytte men har nå kommet tilbake:( Jeg har nylig fått lagt på nye sommerdekk så det kan umulig være kast i dekk/felg. mistenker at det kan være kaliper som henger eller ett eller annet. men jeg registrerer ingen varme forskjell på venstre eller høyre side. Kan forresten kast i skiver bak føles ut som det kommer fra fronten? Noen som har opplevd noe lignende eller har en formening om hva det kan være? takker for svar:)
KB Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Skrevet Juli 2, 2010 glemte å si at det kommer en svak ulyd ved nedbremsing. vanskelig å beskrive men det er en slags romling. det er nye klosser bak også formeninger, erfaringer, og generell synsing mottas med takk:)
SpiderPig Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 var du nøye med å pusse av rust osv fra navet før du satt på de nye bremseskivene? rister det i ratte? eller i hele bilen? rister det i hele bilen kan det jo være skivene bak som har det..
KB Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Skrevet Juli 2, 2010 føler vibrasjonene kommer fra høyre fremme. Vibrasjonene føles jamt i hele bilen, merker det litt i rattet og bremsepedalen også. pusset godt av løse partikler før montering av skivene ja.
KKise Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Har akkurat samme problem selv, så skal følge med her. Jeg har gamle skiver forran og nye bak riktignok.
hagenisse Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Kjør opp til 100, brems HARDT ned til 20, opp til 100, hard brems ned til 20 igjen... hold på slik en stund. Kjør så en god stund uten å røre bremsene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå