E30_Dale Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 Meget pent arbeid. Originale stempler du kjører med?
///Mr.X Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 E30_Dale: Takk for det Er jo grunnlaget på motoren som gir resultater, vekt og overflater, så dette er viktig. Nei, ble sponsor pris av KRB på noen CP stempler Var ikke helt planlagt men
///Mr.X Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Baller på seg med mods nå, begynt å match porte og polere opp eksos kanalene, detter dette skal alt settes sammen etter en pasta runde på ventilsetene:
Kristov Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 ealoken:Får da håpe det Erik, selv om det ikke blir gjort like gromt som jeg har lyst til. Men alt gjøres for og få den klar nå, skal leke til sommeren thomascr: Takk for det Update: De gamle ventilsetene var lite tett, tydelig gått feit som ei vestlandsbudeie Ble smooth etter en runde under kniven! Har du frest her eller bare slipt?
sector59 Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Hvorfor skal du polere eksos-kanalene? er vell en grunn til at det skal være en ru overflate der.
Nupen1 Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Hvorfor skal du polere eksos-kanalene? er vell en grunn til at det skal være en ru overflate der. Tenker nok på innsugskanaler du no.. På eksos sia er da fordel med lite friksjon..
sector59 Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Hvorfor skal du polere eksos-kanalene? er vell en grunn til at det skal være en ru overflate der. Tenker nok på innsugskanaler du no.. På eksos sia er da fordel med lite friksjon.. Nei gjør ikke det, det skal være ru overflate slik at eksos/sot legger seg i for å isolere aluminiumen for varme. Ru med måte for all del, men polere de har jeg ikke sett noen som har gjort.
///Mr.X Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Kristov: Kun slipt her, setene var frest sist toppen var oppe sector59: Som Nupen1 sier er det innsugs-kanalene som ikke skal være polerte, pga. dråpe/perle dannelse av bensindampen. (Grovt sandblåste kanaler har jeg hørt er noe av det beste etter porting) Eksos kanalene skal være blanke med minst mulig friksjon, polering av eksos kanalen gjør det veldig lett for eksosen for ut uten og lage noe form turbilens med kanal veggene. Mindre friksjon = mindre varme. Er nok ikke noe som blir gjort uten det er tenkt på sånn uten videre på denne motoren.
sector59 Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Kristov:Kun slipt her, setene var frest sist toppen var oppe sector59: Som Nupen1 sier er det innsugs-kanalene som ikke skal være polerte, pga. dråpe/perle dannelse av bensindampen. (Grovt sandblåste kanaler har jeg hørt er noe av det beste etter porting) Eksos kanalene skal være blanke med minst mulig friksjon, polering av eksos kanalen gjør det veldig lett for eksosen for ut uten og lage noe form turbilens med kanal veggene. Mindre friksjon = mindre varme. Er nok ikke noe som blir gjort uten det er tenkt på sånn uten videre på denne motoren. Er enig med dere om innsug kanalene, også enig at friksjon skaper varme. Men det vil vel legge seg sot i eksos kanalene for det? Å dermed høyere friksjon? Var bare ment som tips ut ifra hva jeg er blitt lært selv, var ikke noe krittik.
Kristov Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Kristov:Kun slipt her, setene var frest sist toppen var oppe sector59: Som Nupen1 sier er det innsugs-kanalene som ikke skal være polerte, pga. dråpe/perle dannelse av bensindampen. (Grovt sandblåste kanaler har jeg hørt er noe av det beste etter porting) Eksos kanalene skal være blanke med minst mulig friksjon, polering av eksos kanalen gjør det veldig lett for eksosen for ut uten og lage noe form turbilens med kanal veggene. Mindre friksjon = mindre varme. Er nok ikke noe som blir gjort uten det er tenkt på sånn uten videre på denne motoren. Brukte du den grove eller fine pastaen?
///Mr.X Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 sector59: Er masse forskjellige meninger og måter og gjøre ting. Men det at det er polerte gjør at sot ikke bremmer seg/fester seg så lett, se på f.eks nye gromme smidde stempler, dem er også polerte mot forbrennings kammeret. Blir jo noe sot/karbon som vil feste seg her og der, men det minsker mengden betraktelig ved og polere Kristov: En runde med 1/3 grov og 2/3 fin blandet, også en runde med kun fint men setene var bare sotet, ikke slitt. Er det eller blir det kant utenfor anleggsflaten bør de freses.
///Mr.X Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 Fått veiv-partiet hjem fra avbalansering, var mye og hente på det! Eneste som mangler er CP stemplene fra KRB, ble spesial mål så må vente noen uker. Bare dem kommer blir det borring, planing og pianotråd så montering Ellers settes bilen sammen med 320i motoren for EU godkjenning, så er det bare og vippe nedi 2,5l`n når den er sammen å kjøre.
Gjest atlis Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 morsomt prosjekt, gleder meg til og se mer utvikling han du handlet av er jo ikke riktig god heller:P hehe, kjenner til fyren, skulle handle en Nordkapp Tintorera av han. haha type:P
|Ole| Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Følger med Ser veldig bra ut, i tilegg er du flink å svare alle! Det likar vi
///Mr.X Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 atlis: Koselig! gleder meg til og få alt sammen og kjenne utviklingen Mangen ikke riktig gode men er godt vi ikke er like alle sammen, hadde blitt kjedelig om alle gjorde det samme. |Ole|: Såbra men har vært litt tørt med oppdateringer i tråden i det siste, men det blir bedre når deler kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå