Haug Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Denne var pen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Hei igjen Robert! Jeg har fått noen tilbud om biler den siste uken nå. Blant annet en 320 1998 modell cab fra Tyskland som har gått uskyldige 97.000 km og har full m-tech fra fabrikk. Denne kan en kollega importere for meg for en sum på 115.000 ferdig fraktet og registrert i Norge. Men det er kun din bil som jeg virkelig har lyst på. Savner den første bilen min, savner å ta vare på den og ikke minst jobben og vedlikeholdet jeg la i den bilen. Derfor legger jeg nå inn et bud på bilen din, selvom du kanskje ikke er interessert i å selge den. Mitt bud er på 95.000,- uten omregistrering og uten hardtop dersom du vil beholde denne selv og selge den. Den kan du gjøre litt penger på. Jeg trenger den ikke og vil derfor ikke legge til ekstra penger for den. Bilen blir bare lagret i garasje om vinteren og på regnværsdager. 95.000,- er budet mitt om bilen fortsatt er like pen som den var da jeg solgte den for akkurat et år siden. Budet holder jeg åpent for deg frem til 01.02.11. Du har nummeret mitt på pm, ring meg om dette er interessant. Om jeg ikke hører noe fra deg innen det, så begynner jeg å undersøke litt importbiler tilsvarende den jeg fikk pris på av kollegaen min. Mvh Jonas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Hei igjen Robert! Jeg har fått noen tilbud om biler den siste uken nå. Blant annet en 320 1998 modell cab fra Tyskland som har gått uskyldige 97.000 km og har full m-tech fra fabrikk. Denne kan en kollega importere for meg for en sum på 115.000 ferdig fraktet og registrert i Norge. Men det er kun din bil som jeg virkelig har lyst på. Savner den første bilen min, savner å ta vare på den og ikke minst jobben og vedlikeholdet jeg la i den bilen. Derfor legger jeg nå inn et bud på bilen din, selvom du kanskje ikke er interessert i å selge den. Mitt bud er på 95.000,- uten omregistrering og uten hardtop dersom du vil beholde denne selv og selge den. Den kan du gjøre litt penger på. Jeg trenger den ikke og vil derfor ikke legge til ekstra penger for den. Bilen blir bare lagret i garasje om vinteren og på regnværsdager. 95.000,- er budet mitt om bilen fortsatt er like pen som den var da jeg solgte den for akkurat et år siden. Budet holder jeg åpent for deg frem til 01.02.11. Du har nummeret mitt på pm, ring meg om dette er interessant. Om jeg ikke hører noe fra deg innen det, så begynner jeg å undersøke litt importbiler tilsvarende den jeg fikk pris på av kollegaen min. Mvh Jonas Kan gjerne sende meg mail også til: jonas_andersen_1@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2011 Beklager eg ikke har svart her, er litt på og av når det gjelder interessen min for fora. (avhengig av været og muligheten til å være ute og gjøre noe fornuftig selvsagt) Blir nok til at denne beholdes en stund til som eg skrev. Bilparken slankes kraftig om dagene (hint, hint for interesserte), men en privatbil må eg jo ha så liksågodt denne da eg er meget fornøyd. Fikk ordnet opp i ledningsnettet bak etter litt kluss når eg monterte nye lykter, så nå er alle funksjoner inntakt igjen på både tilhengerkontakt og lamper. De ytterste lysene i baklyktene og venstre bremselys ga seg når eg byttet lykter. Disse kom fra en 96 M3, som eg mistenker var høyrestyrt, og det ga noen pussuge feil. Men nå er alles in ordnung. Ledningsnett og strømforyning til ABS/ASC enhet er neste på agenaen da det er spenningsfeil ventil abs eller noe lignende som forårsaker de to irriterende lysene i dashen. Fikk lest av feilkoder hos en nabo og konstantert at feil lå fremme ett sted og ikke på noen sensorer. Ellers siden sist så er bremser fremme moet og pusset da ene kalipperen hadde en hang til å henge (dårlig ordspill der ) og foråsaket noe varme. Lakken på diffuser bak flasser noe, så denne må gjøres noe med. Enten legge litt eller lakke hele greien, vi får se. Hadde av taket her i uken for å smøre pakninger litt og da kom "vi gleder oss til sommeren"-følelsen ganske brått på. ER få karroserier i mine øyne som er penere med taket av..... Videre planer mot sommeren er å fundere litt på senk/fjærer/dempere bak. synes det er veldig varierende hvor lav den holder seg bak avhenging av last og vinkel på parkering. I tilegg slet den ene sommerdekket helt feil kontra det andre. Eg er jo og så syndefull at eg kjører litt med tilhenger / vogn av og til og trenger derfor noe som er litt fastere i fisken der. Mye rare blikk når man har henger på en cab i hvertfall.. Hehe. Bare forsterket av det å ha taket nede. Ut over det er det ikke gjort så mye i det siste. Heldigvis egentlig. Godt med noe som ikke krever jevnlige utbedringer hele tiden også. Her er ett sørgebilde da min kjære kamerat gjennom åtte år forsvinner nedover veien..... ... og her er de to "gjennlevende" samlet i verkstedet mitt. E30en er forøvrig til salgs nå.. Hadde den på ny EU i dag da den gamle kontrollen var noe utgått... Rust bremseskiver fremme og dugg i en reflektor. Rusten er grunnet lite bruk, det har eg sett på og det "kjører" man vekk og duggen er allerede byttet til en annen.. Her er det bare å gå på kjøp&salg og lese til øyet blir stort og vått hvis man vil anskaffe seg en godbil for busbruk. Og siden det alltid er kjekt med bilder av interessante / harry ting, slenger eg med ett bilde av bussen vår. Oppkjøring til kl D på onsdag neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2011 Da har unge lovende vært ute i carporten i ett anfall av kjedsomhet og montert markering/parkeringslys i blinkersene. Testprosjekt dette og, så vi får se litt på resultatet i morgen. Har brukt dioder med "glassokkel" som tilsvarer 5W da vanlige oransje pærer har en tendens til å falme noe voldsomt etter en stund. Koblet slik at det ikke fungerer sammen med grøft/park, men kun ved tente nærlys siden det ser rart ut når det er "tom" reflektor mellom park og blink. Siden man var i gang la eg litt flid ned i det med å bruke to stk rele med NC.utgang, styrt av styrestrøm til blinklysreleet, slik at markeringsyset på den siden man blinker til slukker mens blinklysintervallene kjører. Dvs at når blinklyset til den repsektive siden er tent, veksler dette mellom blink og slukket reflektro i steet for mellom sterkt og svakt lys som det ville gjort hvis markeringslysene var tenkt hele tiden. Prøvde å lage en liten filmsnutt på det, men kjente at det lå mer for kidsa enn meg, hehe.. Har koblet vekk xenon i nærlys, da ene pæren er røket. Ny er bestillt fra ebay, men mens det ventes kjøres det med glødelamper. LaminX film til innerglasene i hovedlyktene ble bestillt mens man først var i det inspirerte hjørnet på nettet. Fant gule grøftelys til kr 130,- på ebay.På bildet så det veldig likt ut som org, men føler det må være litt ugler i mosen der, selv om det frister veldig å bestille.. Oppdatering med bilder kommer når posten har vært og misjonert i postkassen ut i uken.. ............og hadde noen giddet og kjøpt den andre E36'en min snart??? (hint hint) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Juni 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2011 Lite nytt her i gården, bortsett fra at bilen har fått seg JOM justerbart senkesett. Ikkje verdens beste sikkert, men plenty til mitt bruk. Olje, olje-, luft, bensinfilter er nytt for sesongen. Det to år gamle supersport fjær/dempersettet som stod på fra tidligere eier overbeviste ingen, med to ødelagte dempere og en voldsom gynging... Møkk! Har senket ca 15mm mer enn målene som stod i vognkortet på det gamle, så satser på at ingen tar seg bryet med å sjekke hva som er bak felgene. ca 31cm fra nav til skjermkant, ett godt kompromiss for vanlig kjøring. Ett lite stemningsbilde fra "harryland" nå som sesongen er i gang Skal en aldri så liten 300km tur på torsdag og håper på fint vært så ekvipasjen kan se slik ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2012 2012sesongen er i gang. Ikkje allverdens med forandringer bortsett fra at hekken (den grønne ) er blitt høyere, lysene gulere, eieren ett år eldre, sportseter er kommet i og sommeren er i gang.. Har forsåvidt kjøpt en hel 96 318i cab for å få tak i sportsetene, så denne selges ufortollet videre med ett tap på noen tusen for kr 15.000 hvis noen er interessert. Har satt i mine stoler i den (strøkne) så bilen er komplett. El.cab, aut, 139000tvilsomme km på telleren. Ca 22 - 25 i avgifter, evnt 9 - 11000 i alternativ beregning. Bla bla bla, kommer nok en annonse på den senere. Her er samme bildet, bare tatt i år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå