Gå til innhold

Mathias sitt E34 turbo prosjekt


Bmw Mathias
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Har vert ute å testa bilen, ser ut som alt fungerer. Ingen alvorlige sjukdommer eller ting som tar fyr, som er eit bra tegn.

Sliter med at eg ikkje får kontakt med sprute (feil med USB kabel) så kunn kjørt med grunnmappen, som er fryktelig ute på bærtur. Må sende den inn å få reparert styreenheten så eg kan mappe litt. Men greit at alt ellers fungerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Har då fått tilbake Megasquirt boksen etter reperasjon.

Det er svært lenge sia det har vert noken oppdatering her. Har vert opptatt med andre ting, samt at arbeidslysten på denne bilen har vore elendig. Har som sagt holdt på med ein gammal Volvo 740 også..

Har vore ute på luftetur, og har fått orden på ladinga. Lader ca 0.25 med ei fjør fra ein gammal sofa. :D

Sliter med tenningsbank, og når eg justerer ned tenning fusker den som eit uvær. Er heilt ny på dette med mapping, så her kan det ende i sukse eller most motor. Fekk den nesten til med så lite lading igår, men fusket bittelitt akkurat når eg fekk lading.

Har ein nabo som har dreve på med litt mapping før, så skal spørre han etter litt hjelp når han kjem heim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har funne ut av problemet med bilen og all fusking osv. Slangen under innsug som går til tomgangsregulator var laus og falsk luft har kommet inn. Fant også ut at slangen inn i bilen til ladetrykk måleren har fått seg ein skade og dermed vist heilt feil.... :shock:

Har desverre prioitert denne bilen svært dårlig siste 6mnd, men no har gnisten snudd. Har vert på EU kontroll og fekk opp desse feila:

Sku tru EU kontroll kontroløren må ha stussa på motorrommet mitt :roll:

2- Bremserør svekket pga rustangrep, høyre foran, begge bak.

2- Farlige sprekker i bremselange

1- defekt drivakselmansjett

2- Stabilisator- stor slakk i foringer - Høyre bak

2- Slakk tverrstag begge sider bak

2- Oljelekkasje fra motor

Så holder på for tida bytte bremserør og slanger. Må vente på deler for å skifte foringene i bakstillinga. Bestiller powerflex bak når ein først er igang.

Olje lekk var o-ringen på peilepinnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har fått gjort litt idag og men ikkje so masse som eg skulle ønske. Får prøve å få gjort litt meira imoro. Har vert opptatt med å fikse rust på baksjermer på ein Honda Shuttle :lol:

Har fått på igjen innsug, og fiksa lekasjen på slangen som går til tomgangsregulatoren. Hadde heldigvis ein som var heil på den forrige motoren som sto i. (m50b20)

IMG_1688.jpg

Har og fått sett litt på plassering av målere. Har fått TerjeA her inne på forumet til å lage plate til å ha i luftekanalen når han kjeder seg utpå havet.

IMG_1691.jpg

Har tatt av toppdeksell for å lakka da, samt skifte pakning da den lak ørlite olje.

IMG_1698.jpg

Kammer såg fine ut :)

IMG_1699.jpg

Har og fått tak i ny bunnpanne som eg skal skifte. Gamle er elendig oljeretur som resulterte i forrige turbohavari. :?

IMG_1689.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mårnings..

så ut som du styrer felt på med turbohavarier her?

hvilken turbo kjører du med no? den på bilde såg litt liten ut i forhold til maskinen din er en m50b25??

Har du dekomprimert motoren på noe vis? eller er den orginal?

koffor kjører du med vanos maskin? klarer du å mappe det inn med kdfi sprutet? om ikkje ville eg bygga om til NV maskin..

har du tenkt på å flytte oljereturen til registerdekselet i stede for bunnpannen??

på bildet under ser du kor eg har plassert den.. oljen treffer då på baksiden av strammeskinnen til registeret og deretter renn oljen bare ned i bunnpannen igjen

2oxuir6bq2wjhy50slbg.jpg

ellers ser det ut som ett potent prosjekt! m50 motorene virker så de liker trykk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...