Bmw Mathias Skrevet November 2, 2011 Forfatter Skrevet November 2, 2011 Takker Må ha ny radiator, samt å få tetta bensin lekasje etter at bensintrykket vart justert opp til ein slange takka for seg. Holder på med eit volvo prosjekt samtidig, så går litt treigt...
cato'n Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 flott. du møter noen par nedturer. men står fortsatt på. Fett. stå på videre
Bmw Mathias Skrevet Desember 1, 2011 Forfatter Skrevet Desember 1, 2011 Har vert ute å testa bilen, ser ut som alt fungerer. Ingen alvorlige sjukdommer eller ting som tar fyr, som er eit bra tegn. Sliter med at eg ikkje får kontakt med sprute (feil med USB kabel) så kunn kjørt med grunnmappen, som er fryktelig ute på bærtur. Må sende den inn å få reparert styreenheten så eg kan mappe litt. Men greit at alt ellers fungerer
Bmw Mathias Skrevet Desember 1, 2011 Forfatter Skrevet Desember 1, 2011 Japp Har vel planer om å få senka kompen når lommeboka strekker til.
Bmw Mathias Skrevet Mai 26, 2012 Forfatter Skrevet Mai 26, 2012 Har då fått tilbake Megasquirt boksen etter reperasjon. Det er svært lenge sia det har vert noken oppdatering her. Har vert opptatt med andre ting, samt at arbeidslysten på denne bilen har vore elendig. Har som sagt holdt på med ein gammal Volvo 740 også.. Har vore ute på luftetur, og har fått orden på ladinga. Lader ca 0.25 med ei fjør fra ein gammal sofa. Sliter med tenningsbank, og når eg justerer ned tenning fusker den som eit uvær. Er heilt ny på dette med mapping, så her kan det ende i sukse eller most motor. Fekk den nesten til med så lite lading igår, men fusket bittelitt akkurat når eg fekk lading. Har ein nabo som har dreve på med litt mapping før, så skal spørre han etter litt hjelp når han kjem heim.
ehrnst Skrevet Mai 26, 2012 Skrevet Mai 26, 2012 Du gjør jo noe oppriktig galt om det banker på det trykket der. Hvilket blandingsforhold ser du?
Bmw Mathias Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Skrevet Juli 14, 2012 Har funne ut av problemet med bilen og all fusking osv. Slangen under innsug som går til tomgangsregulator var laus og falsk luft har kommet inn. Fant også ut at slangen inn i bilen til ladetrykk måleren har fått seg ein skade og dermed vist heilt feil.... Har desverre prioitert denne bilen svært dårlig siste 6mnd, men no har gnisten snudd. Har vert på EU kontroll og fekk opp desse feila: Sku tru EU kontroll kontroløren må ha stussa på motorrommet mitt 2- Bremserør svekket pga rustangrep, høyre foran, begge bak. 2- Farlige sprekker i bremselange 1- defekt drivakselmansjett 2- Stabilisator- stor slakk i foringer - Høyre bak 2- Slakk tverrstag begge sider bak 2- Oljelekkasje fra motor Så holder på for tida bytte bremserør og slanger. Må vente på deler for å skifte foringene i bakstillinga. Bestiller powerflex bak når ein først er igang. Olje lekk var o-ringen på peilepinnen
TerjeA Skrevet Juli 14, 2012 Skrevet Juli 14, 2012 Endelig mathias! Men du skulle tatt bilder av "nonTurbomotorrommet" ditt... :/
Bmw Mathias Skrevet Juli 15, 2012 Forfatter Skrevet Juli 15, 2012 Hei, har fått gjort litt idag og men ikkje so masse som eg skulle ønske. Får prøve å få gjort litt meira imoro. Har vert opptatt med å fikse rust på baksjermer på ein Honda Shuttle Har fått på igjen innsug, og fiksa lekasjen på slangen som går til tomgangsregulatoren. Hadde heldigvis ein som var heil på den forrige motoren som sto i. (m50b20) Har og fått sett litt på plassering av målere. Har fått TerjeA her inne på forumet til å lage plate til å ha i luftekanalen når han kjeder seg utpå havet. Har tatt av toppdeksell for å lakka da, samt skifte pakning da den lak ørlite olje. Kammer såg fine ut Har og fått tak i ny bunnpanne som eg skal skifte. Gamle er elendig oljeretur som resulterte i forrige turbohavari.
TerjeA Skrevet Juli 15, 2012 Skrevet Juli 15, 2012 Ser bra ut Bra du e begynt å ta bilder og oppdatera bimmers igjen!
BB454BB Skrevet Juli 15, 2012 Skrevet Juli 15, 2012 mårnings.. så ut som du styrer felt på med turbohavarier her? hvilken turbo kjører du med no? den på bilde såg litt liten ut i forhold til maskinen din er en m50b25?? Har du dekomprimert motoren på noe vis? eller er den orginal? koffor kjører du med vanos maskin? klarer du å mappe det inn med kdfi sprutet? om ikkje ville eg bygga om til NV maskin.. har du tenkt på å flytte oljereturen til registerdekselet i stede for bunnpannen?? på bildet under ser du kor eg har plassert den.. oljen treffer då på baksiden av strammeskinnen til registeret og deretter renn oljen bare ned i bunnpannen igjen ellers ser det ut som ett potent prosjekt! m50 motorene virker så de liker trykk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå