Lanzin Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Skal på campingtur og gjerrig som jeg er gidder jeg ikke og kjøpe nye fjærer for og ha på et par uker. Ønsker 2 stk fjærer til bil uten nivåreg.. stivest mulig. må være Billig ellers er vitsen borte. Bor i larvik og skulle hatt dem i går:)
Eirik Viste Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Hei du. Jeg fikk spesiallaget noen fjærer hos Åkrene fjærfabrikk til min E32 for noen år siden. Fjærene ble noen cm høyere enn originale fjærer. Men den bilen er jo alltid nedsigen bak. Kjørte med fjærene i flere år. De er mye sterkere enn originale, men topp å kjøre med. Komforten er der enda. Med 100 kg på hengerfestet kunne jeg stå, og bilen senket seg ikke mer enn en cm. Ideelt for deg som kjører med campingvogn og mye last. Jeg er rimelig sikker på at fjærene passer til E34 og. Og en E34 Touring er nok tyngre i karosseriet bak enn en E32, så det passer nok ekstra godt med disse fjærene. Har vurdert å levere dem inn igjen for senking siden jeg var så fornøyd med dem. Beste stålkvalitet for fjærer er brukt på disse fjærene. Disse fjærene selges for 500 kr inkl frakt. Jeg tror at jeg betalte 2.500 kr for dem. Hilsen Eirik. Ta gjerne kontakt på 92 22 65 44 hvis du vil vite mer eller vil ha fjærene raskt sendt. Jeg sitter ikke foran PCen på dagtid.
Lanzin Skrevet Juli 5, 2010 Forfatter Skrevet Juli 5, 2010 Noen forslag til hvordan jeg kan forhåndsjekke om de passer?
Eirik Viste Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Hei igjen. Jeg snakket nettopp med Åkrene og det ser ut til at jeg kan bruke disse fjærene selv ved å kappe av en ring på fjæren. Styrken blir den samme, bare lavere fjær. Da kan jeg bruke fjærene på mitt E34 540 Touring prosjekt. Så nå beholder jeg fjærene selv for å teste dem ut. Jeg har da fjærene fra 530 ia Touring med nivåreg, men de fjærene ville du visstnok ikke ha. Kjøperen av 540 prosjektet vil ha sportsunderstell og ikke nivåreg., så da byttes disse fjærene ut. Jeg var så fornøyd med fjærene fra Åkrene at jeg vil først prøve å korte dem inn selv. Eirik.
Lanzin Skrevet Juli 5, 2010 Forfatter Skrevet Juli 5, 2010 Ok. Fjærene til nivåreg er svakere da det er mer motstand i demperen,så da har jeg samme problem igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå