hanskr Skrevet Juli 6, 2010 Share Skrevet Juli 6, 2010 hei :=) vurderer å hive litt pusehjelp på ein 2,5 m20b25 og lurte på om de går ann å bruke lastebl turbo eller hjulaster turbo ? dei e ganske store, å meiner eg har lest att etter større turbo så får ein ladetrykk seint ? nåkken erfaringa, eller tips ? skru mykje , men ikkje hatt med turbo å gjere enda har og ein turbo fra 2,4 hiace liggande. - hadde den fuka betre ? dette ska berre ve ein test, for eventuelt seinare å bygge motoren med skikkeleg inmat. takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 6, 2010 Share Skrevet Juli 6, 2010 Hi Ace turboen tror jeg går "tom" ganske så tidlig på din motor, det er nok betydelig mere eksos som kommer fra en BMW 6 syl kontra en trøtt diesel firer, lastebilturboen får du heller ikke utnyttet da denne er beregnet på en motor som som er minst tre ganger så stor som din......hvis du skal bygge bare for gøy og test så ville jeg brukt den lille turboen, da har du max effekt på lavt turtall men den flater fort ut når du får litt turtall, vet ikke om du i det hele tatt får ladetrykk på en turbo beregnet på 8-10 liters motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2010 oki godt å vite men ein lavtrykksturbo fra volvo da ? er jo 4'er men men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 6, 2010 Share Skrevet Juli 6, 2010 det er kanskje et bedre utgangspunkt, det er fra en bensinmotor på nesten sammen syl volum, men det beste ville vært å få tak i turbo fra høytrykksmodellen, er usikker på hvor mye du kan hente ut av en lavtrykksturbo men du lærer deg jo ihvertfall og bygge, det er jo også nyttig erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan327t Skrevet Juli 6, 2010 Share Skrevet Juli 6, 2010 Ellers så har jeg en billig kkk27. eneste med den er at det er en flens jeg aldri har sett på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 6, 2010 Share Skrevet Juli 6, 2010 Du kan jo høre med denne karen her http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=23218062 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 6, 2010 Share Skrevet Juli 6, 2010 hjelper lite med turbo uten mer bensin.. håper du har en plan på det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skautroll Skrevet Juli 6, 2010 Share Skrevet Juli 6, 2010 jeg testet en turbo fra 8 liter scania på 520i`n min. fikk ladetrykk ved ca 4500-5000 rmp. bare å teste. pass på å montere wastegate da det ikke alltid sitter på store dieselmotorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2010 då er turbokitt fra http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=23218062 kjøpt so var de bensin mengda da :S ? nåkken forslag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 8, 2010 Share Skrevet Juli 8, 2010 kan jo høre med morty999. han har en DAF turbo i en en E28 M535. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå