Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne sagt meg enig i den der, men det gjør jeg ikke. Greit nok at bilhold blir stadig mer upopulært, men det betyr ikke at dette er bilhold selv om de bruker penger på bilen, og prøver å gjøre den "bra" eller good lookin'. Det vi trenger er flere, la oss si, entusiaster, som vedlikeholder bilene sine og behandler dem med respekt, men som velger å ikke ødelegge dem med alt for mye ettermarkeds idioti som f.eks store hekkespoilere av typen vist over her.

Du har misforstått poenget mitt. Som sagt så har jeg ikke så mye til overs for selve bilene. Likevel mener jeg at den vanskeligste jobben ved å rekruttere en ny bilentusiast er allerede gjort når du har personer som bruker alle pengene og all sin tid på bilen - slikt skjer ikke ved et uhell. Og flere bilentusiaster er vel alle enige om at det er viktige å få?

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er da forsjell på en bilinteressert og en entusiast. En ting er styling og felger som kan forklares med forsjellig smak om hva som er pent og ikke. Om bilen er stylet eller ikke, så nøyer en _entusiast_ seg ikke med spraybokslakkering av fangerne. Det er viktig å bruke definisjonene av ord riktig. Så altfor mange utroper seg selv til å være entusiast på finn feks. Når man er entusiast, da er man pertentlig og nøyer seg ikke med noe halvgjorte greier..

Skrevet
Det er da forsjell på en bilinteressert og en entusiast. En ting er styling og felger som kan forklares med forsjellig smak om hva som er pent og ikke. Om bilen er stylet eller ikke, så nøyer en _entusiast_ seg ikke med spraybokslakkering av fangerne. Det er viktig å bruke definisjonene av ord riktig. Så altfor mange utroper seg selv til å være entusiast på finn feks. Når man er entusiast, da er man pertentlig og nøyer seg ikke med noe halvgjorte greier..

Korrekt.

Skrevet

Korrekt.

Vel, hvis du ser på selve betydningen av ordet "entusiast" så betyr vel det noe sånt som "en person som blir lett begeistret" eller noe i den banen.

Konklusjon:

1. Jeg vil ikke si det at er alt for mange som betegner seg selv som entusiast på finn.no, men selvfølgelig finnes det noen utskudd - som i alt annet.

2. Det nok bare noe du liker å tro, at det er forskjell på en bilentusiast og en bilinteressert.

Skrevet

Det jeg mener med ordet entusiast er hvertfall at man forbedrer bilen sin, selv hvor små eller store feilene er. Ett enkelt eksempel - Noen ville valgt å kjøre med en slitt girkule, der mener jeg en entusiast ville byttet den ut med en splitter ny en. Har utallige kompiser som er "bilinteressert", men som åpenbart ikke tar initiativet til å gjøre bilen sin bedre. Kan godt hende de kaster inn en ny motor i ny og ne, men er få av de jeg kjenner som faktisk tar seg tid til å sveise rust på skikkelig vis f.eks. Har opplevd enkelte som sparkler igjen rusthull i bærearmer, travers o.l, dette er ikke en "entusiasts" arbeid. Skjønner?

Skrevet

Hehe, jeg skjønner hva dere mener. Skulle bare kverrulere litt, jeg :) Men det er ikke, for å være helt korrekt, forskjell på en bilentusiast eller en bilinteressert.

Jeg ser også på ordet "bilentusiast" som en mer seriøs beskrivelse enn "bilinteressert", uten at jeg egentlig vet hvorfor.. Sikkert fordi "entusiast" bare høres mer seriøst ut enn "interessert" :P

Skrevet

I mine øyne prioriterer en entusiast interessen sin høyere enn en interessert. Stikkordet her er vel pertentlighet.

Entusiast= Interessert+pertentlighet. Hvor entusiasten ikke nødvendigvis er pertentlig på alle områder i livet, men er opptatt av at bilen ser best mulig ut til en hver tid. Entusiast blir vel litt mer "praktiserende religiøs" kontra en som kun går i kirken på julaften og når det er dåp.

Skrevet

Ok, så en bilentusiast er ikke bilinteressert?

En fotballentusiast er ikke fotballinteressert?

Skrevet
Hvor står det?

Står ingen steder. Men jeg mener hvertfall at det er en person som er meget begeistret over noe, og som ofte har mer kunnskaper enn de fleste innenfor emnet. Men legger diskusjonen død fra min side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...