Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo. har en e30 316 ståene så har jeg en m20 motor også. så da tenkte jeg og kaste sammen detta og toppe det med en turbo:) bare sånn billig herje prosjekt:)

skal ta litt bilder og sånn i morgen,

så har jeg noen spørsmål. hvor burde jeg henta olja til turboen fra?

her er det noen bilder jeg tokk fra en film av meg som la en liten ryker med den som 316:)

squ1879foiobangv6hcj.png

u368ocswmk0c650km5fk.png

Skrevet
hallo. har en e30 316 ståene så har jeg en m20 motor også. så da tenkte jeg og kaste sammen detta og toppe det med en turbo:) bare sånn billig herje prosjekt:)

skal ta litt bilder og sånn i morgen,

så har jeg noen spørsmål. hvor burde jeg henta olja til turboen fra?

her er det noen bilder jeg tokk fra en film av meg som la en liten ryker med den som 316:)

squ1879foiobangv6hcj.png

u368ocswmk0c650km5fk.png

Kan jeg være så teit og spørre hvilken motor du har? M20b20 eller m20b25? :)

Skrevet

ingen som vet hvor jeg kan hente olje fra?:) får ikke gjort stort mer en og ta ut motoren på 316 i kveld pga jeg må få skrapa sammen noe deler til greenrøret og fuel railen:)

Skrevet

Har vel hatt ganske stramm vaier når disse stripene ble lagt. Har hatt en M10B16 selv og disse er ikke så veldig villige til å legge striper på begge hjula ;-).

Olja kan du hente fra oljefilter adapteren, er vel det på denne, hvis ikke kan du jo kjøpe det. Må jo har oljekjøler på denne med tanke på turbo.

Skrevet

var ikke noe problem og legge rykere med m10b16 motoren:P hadde fult av deler bake pluss 2 kompisser i bilen og den la rykere som bare det fordi den:P kommer ikke ann på bilen vettu;) men føreren:P

så viss jeg kjøper et sånn oljekjøler kitt så kan jeg koble turboen i mellom motoren og oljekjøleren?:) eller? snakka vi en liten painte tegning så en stakkar skjønner noe av dette? aldri skjønt hvor man henter olja fra:P

Skrevet
hmm, noen som vet helt sikkert?:)

Eg har altid tatt fra olje trykks giver men du kan like lett ta ifra adapter ved olje filter og, gjer det som er lettest for deg men sjekk om det kjem olje ut returen av turbo når du kinner uten coil før oppstart :)

Skrevet

Interressert i en strøken eta veiv (samme slag)? Ser du har diesel veiv, men kanskje det er greit med en ekstra?

4 trinns girkasse som stod i denne originalt eller?

• 1 month later...
Skrevet

da sto m20 motoren i:) har satt på e36 325 eksos, og sveisa et sånt adapter mellom m20 manifoilene og m50 eksosen, men så har jeg jo så klart greid og rote bort den ene manifoilden jeg skulle kutte eksos flensen av, så nå trenger jeg en manifoild fra en m52 motor:P noen som har?

tar og drøyer den litt med tanke på turbo:) har et nytt prosjekt i heimen som skal få snurre i stede. og den slurer nokk bra nokk med den motoren og sveisa 316 diff:P

så klarte jeg jo selvfølgelig det kunst stykket og henge motor og grikasse i den kroken ved fordeler lokket, så nå jeg skulle putte dra motoren over kanten inn til verkstedet så reiv jeg jo i stykker register reim dekslet og fordeler lokket osv, pluss at bunpanna knuste, så jeg fikk lima sammen bunnpanne igjen med noe epoxy og sika godt over hele dritten. så den er tett nå i vertfall:)

men så lå hjernen og lmm i dashen på den på utsiden av verkstedet i 2 dager, da var det jo seff noen som hadde stjelt det, ny lmm fikk jeg tak i men nå trenger jeg da altså en hjerne til m20 facelift:) noen som har?

BILDER KOMMER:D

Skrevet

foresten så var det ikke bensin pumpe på den og heller ikke noe retur:P så detta måtte jeg da mulle mekke til:P men blei bra uten om at den ikke får sugd opp alt bensina i tanken for jeg fikk ikke pumpa lagt nokk ned:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...