DJ27377 Skrevet Juli 7, 2010 Skrevet Juli 7, 2010 holder på å skifte foringen på svingarmen bak på min e36 men lurer på om jeg skal ha ut noe mere før eg kan sette inn den nye foringen. som dere kan se på bilde så er det noe aliminium eller støpegods igjenn inni i der som foringen har vært som eg ikke får ut. å på den nye foringen jeg har kjøpt er det støpegods eller aliminium rindt så renger med at eg må få ut den som sitter igjenn inni hullet? er evig takknemlig for alle svar å tips å triks
NA Skrevet Juli 7, 2010 Skrevet Juli 7, 2010 Du må ta ut den hylsa ja. Bare sett en meisel på kanten av den å slå. Om den ikke løsner så ta et baufilblad å skjær den på to plasser. Da mister du spennet i den og kan plukkes ut med fingra. Bare pass på så du ikke skjærer ned i selve godset på brua.
DJ27377 Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Skrevet Juli 8, 2010 Du må ta ut den hylsa ja. Bare sett en meisel på kanten av den å slå. Om den ikke løsner så ta et baufilblad å skjær den på to plasser. Da mister du spennet i den og kan plukkes ut med fingra. Bare pass på så du ikke skjærer ned i selve godset på brua. Takk for svar
DJ27377 Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Skrevet Juli 8, 2010 Nå har jeg fått av den "ringen" som satt igjenn , men no e jo det store spørsmålet om det er mulig å få på den nye foringen sånn som bilen står no eller må eg av med hele armen å få et verksted til å presse den nye på ?`mye stress å skru av hele armen? å så lurer eg på om er har fått rett foring for den var ikke helt lik den som sto på. eg var hos merkeforhandler å spurte etter svingarms foring bak. dere kan se på bilde at dem ikke er helt like. den gamle er den uten den metall ringen rundt får den sto igjenn inni armen.
ww2 Skrevet Juli 8, 2010 Skrevet Juli 8, 2010 Nå har jeg fått av den "ringen" som satt igjenn , men no e jo det store spørsmålet om det er mulig å få på den nye foringen sånn som bilen står no eller må eg av med hele armen å få et verksted til å presse den nye på ?`mye stress å skru av hele armen? å så lurer eg på om er har fått rett foring for den var ikke helt lik den som sto på. eg var hos merkeforhandler å spurte etter svingarms foring bak. dere kan se på bilde at dem ikke er helt like. den gamle er den uten den metall ringen rundt får den sto igjenn inni armen. Hei, Ta og kjøp deg en kraftig gjengestang som går gjenom hullet i foringen på biltema samt muttre og kraftige store skiver så bruker du den til og skru den nye foringen inn med
DJ27377 Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Skrevet Juli 8, 2010 ok kunne du vært så snill å sendt meg en link fra biltema med den gjenge greien du mener? tusen takk for svar forresten:)
ww2 Skrevet Juli 8, 2010 Skrevet Juli 8, 2010 Hei igjen http://www.biltema.no/no/Sok1/Alle/?qui ... jengestang Ta med deg den nye foringen opp og finn den gengestanga som er kraftigest mulig som også går igjenom hullet i foringen.Gjengestenger selges foresten alle plasser som de selger bolter,skruer osv :)smør den nye foringen inn med olje eller zalo før du skrur den inn da går den letter inni. Mvh Øyvind
DJ27377 Skrevet Juli 23, 2010 Forfatter Skrevet Juli 23, 2010 Noen som kan hjelpe meg med å finne ut om eg kansje har kjøpt feil foring for får ikke den nye foringen helt inni har brukt gjengestang trikset å ødelagt både gjenger på stenger å skruene for å prøve å presse den siste biten inn men den er jo ikke intrisert i. da jeg kjøpte foringen var jeg hos bmw forhandler å spurte etter svingarmsforing bak. på bilde er det den foringen som ligger til venstre på bakken. å den til høyre er den gamle uten "skallet" som satt igjenn inni hullet
Kristi@n Skrevet Juli 23, 2010 Skrevet Juli 23, 2010 Vet ikke om du har fått riktig foring men hvis du oppgir delenummeret på den nye foringen er det sikkert noen som kan svare deg på det. Du kan også ta en titt på denne (om du ikke har sett den): http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=195
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå