Gå til innhold

Rød 96 mod E36 Touring 325


RoaldJ
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge min E36 Touring til fordel for større familiebil.

Bilen er blitt bygget om til 325 (M50B25), fra 318i. Søknad er sendt inn og godkjent hos biltilsynet for motorombygginga. (papirer følger med, også fra hvilken bil motoren stammer fra basert på chassinr på hjernen)

Søknaden er basert på at det brukes understell og bremser fra 328i og 325 motor.

Bremsene bak er bygget om til ventilerte skiver og kaliptere, med nye skiver og klosser. Håndbremseband må byttes.

Eneste som trengs å gjøre for at den er klar til godkjenning er å bytte mellomaksling og diff.. Dette kan gjøres før salg.

Må også montere stab.stag foran (25.5mm i tykkelse). Dette passer fra alle 6 syl. Følger med nye hunde/kyllingbein og midtre foringer til dette.

E36. 318i stab.staget er demontert pga det gnissa i bunnpanna.

Kan selges uten eller med motor godkjent men da til en annen pris. Har ikke så mye tid til overs til få dette gjort, da junior trenger en del timer i døynet. Så dette kan ta litt tid :)

Justerbart senkesett er godkjent i vognkort. Felgene er GS felger med spacere (ikke godkjendt)

Det er powerflexforinger i travers bak og på lenkearmene foran. Nye faste (m3) opphengskuler for noen uker siden.

Bilen ble ikke kjørt i vinter som var, men vinterdekk følger med.

Chassi er gått ca 340000, men fremstår ikke som den har gått så langt i det hele tatt! Bilen har noen små steinsprang med rust i på hjørner på 2-3 dører, men ellers fri for rust under.

Bilen ble hellakkert for noen år tilbake, og fikk nylig 13 timer med lakk-pleie. Bilen ble da nesten helt ripefri bortsett fra noen små riper på bakfanger etter forige eiger fikk en bil i rompa (ingen kosmetiske skader, kun riper)

Ganske bra anlegg følger med. Defa alarm.

Noen "negative" ting

Motoren går litt ujevnt på tomgang, men når kontakten på lmm`en kobles ut så går den bedre (litt høyere). Så tyder på at lmm er defekt. Mener å huske at kam-sensoren på innsug også var dårlig. Ellers går motor meget bra. (bruker litt ekstra bensin når lmm ikke funker)

Det er montert ryggesensorer på den, men etter den ble bygget om fra automat til manuell funket ikke dette. Kan ha noe med at ryggelys ikke funker (ryggelysbryter i girkasse defekt muligens?)

Raper litt når 1. gir blir "aktivert" ved rulling forover.

Liten skade/sprekk på fanger foran på h.side. Se bilde nr 3.

Bilen selges som den står som prosjekt objekt.

Selges ikke under 70k (uten godkjenning)

For å få den godkent må mellomaksling, diff og stabstag monteres. Bilen må så "vises" på BMW-verksted for å få dokument på at alt understell og bremser fra 328i er montert.

Så er det bare å bestille time på B.T. å vise den.

4.jpg

14.jpg

IMG_3940.jpg

IMG_5064.jpg

IMG_5069.jpg

IMG_27492Large.jpg

IMG_27412Large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryggelyset virker ikke når du bygger om fra automat til manuell pga at ledningsnettet inni bilen fortsatt er til automat. jeg koblet ledninger fra ryggelysbryteren opp til 2 av stikkerne i girvelger kontakten, som sitter i midtkonsollen. da virket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryggelyset virker ikke når du bygger om fra automat til manuell pga at ledningsnettet inni bilen fortsatt er til automat. jeg koblet ledninger fra ryggelysbryteren opp til 2 av stikkerne i girvelger kontakten, som sitter i midtkonsollen. da virket det.

Ang det er denne fin: http://www.e36-tech.com/forum/diy-325i- ... -1373.html

oudprz5lo9va8pfud88p_thumb.jpg

(3 og 2 på bildet kobles direkte til bryteren på girkassa)

Pen bil. Lykke til med salget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...