Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei skal kjøpe en 518i e28, lurer på er det kjede på disse 4rerene .

Siden 518 senere var det reim på, samt e30 ene untatt is en.

Det jeg og lurer på er om noen kan fortelle meg angående ombygging til skivebremser bak, hvilken modell skal jeg hente bremser fra, hva trenger jeg, samt ting som er nyttig og vite angående ombygging til skiver bak. (ting som må tilpasses eks. bremserør, bremsekraftforsterker osv)

takker for svar. samt sperrediff bak til den som bare er bolt on på orginal mellomaksel, eller må jeg ha den og ny. samt om org drivakser passer på ny kardang bak.

håper på kloke svar, og gleder meg til å få en pen e28

Skrevet

Ser ikke ut som om det er mange som har kunnskaper om disse bilene.

Er det ikke en lur ringrev her på forumet som har kunnskap om disse bilene, og kan svare.

Håper på svar på spørsmålene.

Skrevet

Bremsene er vel kun å sette på bremser fra en E28 med sekser, mener å husker bl.a 525 og 528i hadde skiver bak, tror ikke du trenger å justere bremsekraftforsterkeren nevneverdig.

Sperrediff på en 518i uten motorskift er bare tull, men skal du bytte til større motor,ville jeg nok ha satt over deler fra enten 528i eller 535i.

Originale drivaksler er heller ikke dimensjonert for mest herjing,så disse bør skiftes. Hva er egentlig planene med denne bilen? Siden du skal skifte diff etc,mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...