Gå til innhold

Koble til AE/Umnitza - trigger til fotlys - E46 preface

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal montere AE, men har problemer med å få ut blinklysa foran, vil ikke ødelegge noe, og de forslagene jeg har lest funker ikke for meg.

I en guide skulle man skru løs en skru i det ovale hullet bak blinklykten.

Noen som kan si meg hvordan det skal gjøres? Det er en grå liten tapp som det ser ut som man skal dytte til siden eller ned, men den sitter veldig godt fast, vil ikke knekke den..

Skrevet

hvis det er det samme som coupe preface, så er det å dytte ned den tappen og skyve ut. kan godt hende at du knekker tappen hvis de er blitt sprøe i plastikken. på facelift sedan er vel en skrue, istedet for en tapp som holder igjen.

Skrevet

eg og sleit med blinklyset når eg skulle montere AE *flau* det er ein liten plastik hendel som du skal presse ned litt og så dra/ skubbe blinklyset ut. er ingen skrue på preface sedan.

det skal ikkje så masse til før den kommer ut når du presser

Skrevet

Takk for raske svar gutter :)

eg og sleit med blinklyset når eg skulle montere AE *flau* det er ein liten plastik hendel som du skal presse ned litt og så dra/ skubbe blinklyset ut. er ingen skrue på preface sedan.

det skal ikkje så masse til før den kommer ut når du presser

th_78208_knott_122_39lo.jpg

Slik ser den ut. Den som skal ned ja? Vil være sikker før jeg knekker noe som ikke skal knekkes

Skrevet

Var ikke så lett nei, blei hakk i den tappen.. Må vel ikke gjøre noe annet for å ta blinklyset ut? Virker som at noe annet holder den fast i tillegg.

Skrevet

På hver side har du et rektangultert hull, stapp et stort flattjern nedi der, så spretter/skyver du blinklyset ut. Skjønner? Og når du skal ha selve hovedlykta ut er det bare å løsne de to boltene på toppen, og to torx skruer nede bak lykta, og klipse av den lista som er nederst på lykta og dra rett ut. De boltene, og de torxa er forresten en 8'er pipe. Runda den ene skruen jeg, så anbefaler pipe/skralle på de.

Skrevet

Den der var lur, takk for linken, tror jeg gjorde litt feil :P Skal ta med lommelykt imorgen når jeg monterer

Skrevet

Sånn, nå var de montert :)

Tok ganske lang tid, slet med å finne plass for triggern til releen.

Iflg guiden på FastM.com så skulle man bruke en kabel, rød, med hvit stripe og gule sirkler. Den fant vi ikke, og fant ikke ut hvor man skulle sette den på i ECU boksen.

Så da forlenget vi kabelen, frem til parklysa.

Men, det viste seg at vi ikke kunne bare koble ut parklysa og koble til triggern slik beskrevet. Da ble blinklys på høyre side fungerende som den eneste parklyspæra, siden det ble forskjell på spenning.

Så pr. nå er parklys også på. Men ellers funker det fint.

Utenom det at lyktespylern lekker, fant ikke lekkasjen.. Men har holdt på i fire timer idag, så det gidder jeg ikke ta idag.

Skrevet

Da var AE montert, og velfungerende.

Skulle til å koble til triggerkabel nummer to til interiørlys nede under hanskerommet, men fant ingen lys å koble på.

Vurderer å forlenge kabelen over til andre siden, ta den inn til coupeen på førersiden, så koble til interiørlyset der. Hvis ikke noen kan si meg hvor jeg kan koble på ellers for å få det til?

Takk for all hjelp sålangt :)

w8tl2pp0x628iamy7k28_thumb.jpg

Skrevet

Har fått koblet til alt utenom triggerkabel for fotlys på passasjersiden.

Den blir mere tricky siden jeg ikke finner fotlyset (vet ikke det politisk korrekte navnet) utenom på førersiden, men tilgangen der til å føre inn kabel i coupeen er dårligere.

Her er instruksjonsvideo for å koble til triggerkabelen:

Brukte forøvrig denne til kobling av AE fra Umnitza.

http://fastm.com/m3/angeleyes_orionv2.html

Eneste er at vi koblet til triggeren på parklyset istedetfor den som er vist i guiden, da vi ikke fant den kabelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...