Gå til innhold

BESTE piggfrie vinterdekk? (Er jo sommerkampanje nå!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å bestille nye vinterdekk til bilen.

(Er jo sommerkampanje hos alle de store, nå som ingen gidder å tenke på slikt).

Hadde piggdekk på den lille 1-eren min i vinter, og fremkommeligheten var langt fra optimal.

Antar dette har noe med at det var billig piggdekk, som sikkert ikke har noe snøgrep i heletatt.

Er det noen som har GODE erfaringer med piggfrie dekk?

Må ha noen dekk som kan få meg opp og rundt over alt, spesielt svingen rundt blokken..

Skrevet

Har hatt Nokian RSI på primeraen, og de har fungert knallbra! Lurer på om jeg skal kjøpe det på bimmeren til vinteren. Hvor er det kampanje nå?

Skrevet

Nokian Hakka R?

Hvem fører de, og hva koster de ca. ? :-) (Tenker 205/50-17).

Finner de ikke hos dekkonline.

Finner disse og disse (hvorav begge til og med har pigger, selv om jeg kategoriserer etter vinterdekk (ikke vinterdekk med pigger).

Skrevet

Jeg hadde Nokian RSi, men jeg synes de ble fort utslitt. Dessuten var de virkelig skummel på våt is.

Nå kjører jeg Continental ContiViking 5.

Jeg synes disse er bedre på våt is enn RSi. Er veldig stabil og gode bremseegenskaper. Virker også mer slitesterk enn RSi.

Kjenner ikke til Nokina Hakka R annet enn at de er dyrere, men tapte knepen på siste NAF-test.

RS

Jeg tenker å bestille nye vinterdekk til bilen.

(Er jo sommerkampanje hos alle de store, nå som ingen gidder å tenke på slikt).

Hadde piggdekk på den lille 1-eren min i vinter, og fremkommeligheten var langt fra optimal.

Antar dette har noe med at det var billig piggdekk, som sikkert ikke har noe snøgrep i heletatt.

Er det noen som har GODE erfaringer med piggfrie dekk?

Må ha noen dekk som kan få meg opp og rundt over alt, spesielt svingen rundt blokken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...