oylib Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 Hei. Jeg har en -92 modell 325i coupe som er tatt med fra Spania. Foreløpig står bilen på Spanske skilter siden jeg har bodd der og da kan ha skiltene på i seks mnd. I utgangspunktet har jeg tenkt å kvitte meg med bilen, men det kommer litt an på hva jeg får for den. Bilen har gått 110 000km og er veldig strøken, det vil si ingen rust og pen lakk. Interiøret ser noe brukt ut, men i grunnen helt og fint utover det. Det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre med bilen? Noen alternativer jeg har tenkt på er å bare momse bilen inn og selge den uten skilter. Et annet alternativ er å selge den i deler, men det ville være litt synd med en såpass pen bil. Det siste alternativet vil være å imoprtere bilen og få så mye som mulig for den. Noen som har vært borti noe lignende, eller som har noen tanker om hva en slik bil kan være verdt? Har ikke funnet noen biler hverken på forumet eller Finn som har gått så lite. mvh Øystein
RemyNG Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 Er det ikke regler på at man kan ta den inn som flyttelast?
in2you Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 Var regler for det før i alle fall, men tror dei er fjernet nå om eg ikke tar helt feil. Da vi flytta fra USA til norge så fikk vi ikke ta bilene som flyttelast, dei ble solgt før flyttingen..
oylib Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 Legger ved et bilde også. En kan ikke ta inn bilen tollfritt etter å ha bodd i utlandet lenger nei, så alternativet hvis en skal ha skilter på den blir å tolle den inn. Øystein
Wacman Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 Gjelder det engangsavgift og det hele? Heia Norge! Problemet da isåfall,er jo at engangsavgiften blir urimelig høy pga at det er en 325 - mtp HK-antall og nybilverdi i Norge. :S
in2you Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 Er jo veldig dumt å høgge opp en så fin bil i deler uansett i alle fall, vanskelig valg dette..
Chris_325iM Skrevet Juli 13, 2010 Skrevet Juli 13, 2010 Det er jo aldersfradrag på denne bilen da, så det burde ikke bli helt gale prisen! men det går jo an å sjekke opp da http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=no
Wacman Skrevet Juli 13, 2010 Skrevet Juli 13, 2010 Jeg sjekka på en polsk 325 som lå ute her på forumet i fjor og da var engangsavgiften på over 100k mener jeg å huske.
Chris_325iM Skrevet Juli 13, 2010 Skrevet Juli 13, 2010 Jeg sjekka på en polsk 325 som lå ute her på forumet i fjor og da var engangsavgiften på over 100k mener jeg å huske. Det kan jo ikke stemme, betaler jo ca den summen for en 3.0l M3 jo!
Wacman Skrevet Juli 13, 2010 Skrevet Juli 13, 2010 Det jeg mente, var at summa sumarum kom bilen til å koste over 100k på norske skilt. Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger: Avgift for egenvekt: 87 580,90 Avgift for motoreffekt: 97 230,17 Avgift for slagvolum: 122 085,90 Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 306 896,97 Bruksfradrag (80%): -245 517,58 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 62 679,00 I tillegg kommer: Avgift for klimagassen i aircondition/klimaanlegg (271,- pr. kg eks mva) Årsavgift for kjøretøyet Gebyr til trafikkstasjonene (se www.vegvesen.no) 25% mva av kjøretøyets tollverdi (se lenken "hva er tollverdi?")
Chris_325iM Skrevet Juli 13, 2010 Skrevet Juli 13, 2010 ja, da er vi enige... så denne bilen tror jeg nok ikke det er serlig lønnsomt å få på norske skilt! da skulle den hatt en del mer utstyr og vært litt mer spesiell enn den det er snakk om her!
Dirty Skrevet Juli 13, 2010 Skrevet Juli 13, 2010 høgg den, her i mandal høgges det strøkne m3er vær uke er jo 1000000talls av de bilene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå