Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en -92 modell 325i coupe som er tatt med fra Spania. Foreløpig står bilen på Spanske skilter siden jeg har bodd der og da kan ha skiltene på i seks mnd. I utgangspunktet har jeg tenkt å kvitte meg med bilen, men det kommer litt an på hva jeg får for den.

Bilen har gått 110 000km og er veldig strøken, det vil si ingen rust og pen lakk. Interiøret ser noe brukt ut, men i grunnen helt og fint utover det.

Det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre med bilen?

Noen alternativer jeg har tenkt på er å bare momse bilen inn og selge den uten skilter. Et annet alternativ er å selge den i deler, men det ville være litt synd med en såpass pen bil. Det siste alternativet vil være å imoprtere bilen og få så mye som mulig for den.

Noen som har vært borti noe lignende, eller som har noen tanker om hva en slik bil kan være verdt? Har ikke funnet noen biler hverken på forumet eller Finn som har gått så lite.

mvh

Øystein

0n2zg5t23iaijwu3i8bb.jpg

Skrevet

Var regler for det før i alle fall, men tror dei er fjernet nå om eg ikke tar helt feil. Da vi flytta fra USA til norge så fikk vi ikke ta bilene som flyttelast, dei ble solgt før flyttingen..

Skrevet

Legger ved et bilde også.

En kan ikke ta inn bilen tollfritt etter å ha bodd i utlandet lenger nei, så alternativet hvis en skal ha skilter på den blir å tolle den inn.

Øystein

Skrevet

Gjelder det engangsavgift og det hele? :shock:

Heia Norge!

Problemet da isåfall,er jo at engangsavgiften blir urimelig høy pga at det er en 325 - mtp HK-antall og nybilverdi i Norge. :S

Skrevet
Jeg sjekka på en polsk 325 som lå ute her på forumet i fjor og da var engangsavgiften på over 100k mener jeg å huske.

Det kan jo ikke stemme, betaler jo ca den summen for en 3.0l M3 jo!

Skrevet

Det jeg mente, var at summa sumarum kom bilen til å koste over 100k på norske skilt.

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 87 580,90

Avgift for motoreffekt: 97 230,17

Avgift for slagvolum: 122 085,90

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 306 896,97

Bruksfradrag (80%): -245 517,58

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 62 679,00

I tillegg kommer: Avgift for klimagassen i aircondition/klimaanlegg (271,- pr. kg eks mva)

Årsavgift for kjøretøyet

Gebyr til trafikkstasjonene (se www.vegvesen.no)

25% mva av kjøretøyets tollverdi (se lenken "hva er tollverdi?")

Skrevet

ja, da er vi enige... :) så denne bilen tror jeg nok ikke det er serlig lønnsomt å få på norske skilt! da skulle den hatt en del mer utstyr og vært litt mer spesiell enn den det er snakk om her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...