Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Var ute å kjørte i natt, dro den litt på gira men ikke så veldig mye mer en normalt, og i det jeg satte den i 4 gir så hørte jeg den styggeste lyden i hele mitt liv (akkurat som om man feilgirer liksom) og bilen stoppa helt :? og lyden varte nesten helt til bilen stoppa å trille..

Jeg prøver å starte den igjen men uten hell, det høres ut som om det ikke er no kompresjon igjen i motor'n , starter'n bare går dritfort rundt, det er så vidt den drar rundt motor'n, så vi setter den i gir å prøver å trillstarte, men også uten hell -.- Bilen gjorde motstand 2-3 ganger men så bare trilla den videre i gir.

Jeg trodde det først var clutch eller girkasse, men begynner jeg å tenke mer på registerkjede..

Noen som veit?

-Hvis det er registerkjede, åssen blir det med ventiler da? veit ikke om det er så stor klaring mellom stempla å ventila slik at de blir bøyd eller ikke..

Men setter stor pris på svar :)

Mvh Martin...

Skrevet

Har du hat registerkjede ras, kan du så godt som kaste motoren.

Er blir billigere å få tak i ny motor.

Men når du sier at starteren såvidt drar rundt motoren, men startere har høyt turtall ??

Enten har ikke starteren tak på svinghjulet, eller så har du ikke komp.

en grei måte å se om registerkjede er gått på er å ta av topp dekselet, å se om du finner kjedet.

Skru av skruene med rød ring rundt, litt usikker på de ringene i midten av toppdekselet.

glxsgsb21qymx7ufjz4w.jpg

Så drar du av dette dekelet, da skal det se slik ut, er ikke helt sikker på om det er det kjede som er lengst fremst eller det som er lengst bak som er registerkjede.. Det skal hvertfall se ut som noe alla dette

ejxh178mc1s0w0zllwfa.jpg

Lykke til da ;)

Skrevet

Syns det er rart at det kan være registerkjede også, siden det er kompresjon i motor'n enkelte ganger :S

Og starteren går høyt på "turtall" ja, som om den ikke har noe å dra rundt.. så vil nesten tro den ikke har så god kontakt med svinghjulet siden jeg kan kjøre bilen på starter'n når den står i gir, men etter 2 3 rykk i fra motor'n så står starter'n bare å spinner igjen

• 3 weeks later...
Skrevet

Det er ikke registerkjede som har ryki, men alle 24 ventila har ryki :S .. Men satte inn en annen motor og skulle prøve å starte den, men da der var det det samme problemet, ikke noe kompresjon der heller, starter'n gikk like høyt på turtall .. :s skjønner meg ikke på detta lenger jeg as.. noen som har no forslag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...