Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Det har etterhvert begynt å tikke inn polakker i der eg jobber (gulvstøping) og det er forsovidt greit for mange er flinke og jobbe. Det som er case'n er at han ene er flink og interessert i bil og har nøyaktig make bil som meg på både årsmodell, motor og utseende. Han vet at det er veldig mye billigere å få deler til min bil fra polen....og det tror eg på, men eg skulle så gjerne ha fått det bekreftet at det jeg faktisk kan bruke de delene.

Akkurat nå trenger eg å få skiftet 2 dyser så fort så mulig, men er usikker på om eg skal slippe polakken løs med handlelista mi hehe

Skrevet

Antar det er billig, fordi delene stammer fra (stakkars) andre europere som har vært på ferietur gjennom Polen ;-)

Men, fra spøk til alvor - alt er vel billigere nedover i Europa, enn det er i Norge?

Skrevet

Er nok billigere enn i norge uansett hvilket land det kommer fra bortsett fra nazi-bilnorge. men eg skal uansett ha helt nye så de kommer ikke fra andre europeere hehe

Skrevet
Se etter om det står "national version" i kommentarfeltet på ETK på de delene som er aktuelle. Da er det forskjeller fra land til land

Iom at Polen er såpass likt til Norge tviler jeg på at det er forskjellig.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... on_system/

Og ja deler er billigere i resten av Europa. Tyskland er gjerne 1/2 pris :wink:

Takk for flott info Lars89. Visste ikke om den bmwfans sida :)

Er det forskjell på dysene ang om man har manuell eller autolatgir? :P

Skrevet

Samme delenr så skulle ikke tro det.

Dette ville jeg uansett dobbelsjekket med BMW/GS før bestilling da dette er dyre deler.

Skrevet

hallo

sliter med samme på min, dyser allså.

har kjøpt brukte fra tyskland men har ikke fått justert disse enda, men

har funnet et firma på E-bay som selger nye dyser for 179 euro stk.

ta ett søk på E-bay.

har du noen som kan justere / programere dysene for deg?

noen som kan dette utenom BMV da selfølgelig?

sleit noe helt J*****g med å få ut mine, måtte sveise fast bolt i mine

for å få di ut. brukt slaghammer som veier ca. 15kg.

Skrevet

Eg skulle hatt bilen inne på EU kontroll i mai så det haster med å få i orden dysene. Skal inn i morgen og eg kommer til å få pepper for utslippet mest sannsynlig, men da har eg en mnd på å få det fiksa. Ender nok opp med å kjøpe bosch sine "uorginale" hos GS.

Ang å få de justert så fikser de det hos Bmw verkstedet til Sandven auto i bergen. Kommer sikkert til å plage de med å få dysene skiftet der og.

Har og hørt rykter om at de kan sitte noe hinsides fast ja :P

Edit: De koster ca 3400 inkl moms hos GS contra de orginale til 4500 inkl....Lett valg og siden det er bosch som har laget de kan eg aldri tenke meg at de er så mye dårligere enn de orginale som ikke alltid holder mål selv om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...