Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normalt har 525 den lille diffen med 188 hus. 530 V8 har også samme diff. Og utvekslingen er 3.23. Denne diffen passer ikke i 520 siden den har en helt annen ramme. Drivakslingene er like på 525, 530V8 og 520.

Er det den store 210 diffen så bruker som nevnt i alle fall 540 og M5 denne diffen. Og trolig 530 og 535 med M30 motor. Etter det jeg vet er ikke E34 levert med 3.73 utveksling, men jeg tar kanskje feil der. 535 har 3.45, 530 3.64 og M5 3.91. 210 diffen har større stikkakslinger og du trenger større drivakslinger enn 525.

Så du bør undersøke og sjekke om det er 210 diff du har. Tror 188 diffen har 6 bolter på dekselet til simmerringen til stikkakslingene. Og 210 diffen har 8 bolter.

Eirik.

Skrevet
Normalt har 525 den lille diffen med 188 hus. 530 V8 har også samme diff. Og utvekslingen er 3.23. Denne diffen passer ikke i 520 siden den har en helt annen ramme. Drivakslingene er like på 525, 530V8 og 520.

Er det den store 210 diffen så bruker som nevnt i alle fall 540 og M5 denne diffen. Og trolig 530 og 535 med M30 motor. Etter det jeg vet er ikke E34 levert med 3.73 utveksling, men jeg tar kanskje feil der. 535 har 3.45, 530 3.64 og M5 3.91. 210 diffen har større stikkakslinger og du trenger større drivakslinger enn 525.

Så du bør undersøke og sjekke om det er 210 diff du har. Tror 188 diffen har 6 bolter på dekselet til simmerringen til stikkakslingene. Og 210 diffen har 8 bolter.

Eirik.

525 24v blei levert med 210 diff, og det står vertfall 3,73 på metallbrikken på diffen, så regner med at det stemmer..

Skrevet

Sjekket litt på nettet. Det ser ut til at denne diffen kommer fra en E34 525 med M20 motor. M20 kassen har overgir i 5. gir. Derfor er utvekslingen 3.73

Men jeg holder bestemt på at 525 diffen aldri er levert som 210 diff. Jeg har ikke sett noen slike differ på 525. Jeg har solgt mange E32 og E34 differ. Og har for tiden 2 stk E34 530V8 og en 540, og vet hvilke differ de bilene bruker. Har og en kompis med 525 E34 24V. Ta et bilde av diffen så kan en se hvilken type det er. Det er viktig at kjøper får riktig diff. En 188 diff kan sendes imed Posten i 2 pakker. Da tar en av baklokket med bolter, braketten og stikkakslingene og sender dem i egen eske. Så kan du sende diffhuset som da veier under 35 kg, i den største Smartesken. Det er billigste måte å sende en slik diff på. 210 diffen er uansett for tung for Posten, selv om en skrur de ovennevnte delene av de.

Mellomakslingen som du selger er sikkert og brukt sammen med M20 kassen. Det er ikke sikkert at den passer sammen med girkassene brukt på M50 motorene. Kassene har kanskje forskjellig lengde.

Da skal ikke jeg blande meg mer inn i denne tråden.

Eirik.

Skrevet

Heheh , bare kjekt at folk er villig til og komme med riktig informasjon , jeg har diff fra e34 m5 og den er kliss lik ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...