Sjøbuse Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 er ikke store forskjellen på en vanlig 740I og en 740IS da. Så er bare å gå for en vanlig 740 igrunn. Er vel bare sports intereør og ratt + litt annen utveksling i drivverk som er forskjellen. Og sports inntereør og ratt er det mange standard 740I som har også.
Erebus Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 jeg har også stussa på at det er BMW interiør i den alpinaen... og 300 hester oppgitt får meg også til å stusse...noen som vet hva som er greia med E39 B10en?
Dan Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 B10-en har manuell og er 0.7 sek raskere til 100 km/t enn B12-en som har automat. Hvis alt er som det skal være med B10-en, så er det for meg et bedre kjøp iallfall. Skjønner godt at E38 B12 frister, men jeg hadde ikke vurdert den pga historikken og ikke minst vekt og automat. Men hver sin smak og alt det der
S.Hafsmo Skrevet Juli 16, 2010 Forfatter Skrevet Juli 16, 2010 B12 er ingen sportsbil. Forskjellen på 740i og 740is er nok til at jeg er villig til å betale gode lapper ekstra for den lille s'en. IS har og annen converter og sportsunderstell. tror ikke du sakker mye bak en B12 med en IS. mener å ha lest i en test at tallene på 0-100 på 740is var satt høyere enn de egentlig er for å ikke ta marked fra 750i. Det er og gøy å ha noe som skiller seg litt ut fra det "alle" andre kjører rundt i. der stiller jo B12 noget sterkere enn IS, men hadde jeg fått tak i en strøken 2001 IS ville jeg nok ikke vurdert B12 så hardt. når det er sagt sliter jeg litt med å bestemme meg for om jeg skal vente med E38 til man har unger å stappe i baksetet og heller gå for en C4 ZR1 denne gangen. men time vill sjov.
Dan Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Regner hverken B10 eller B12 som sportsbiler, men 2 tonn bil med automat appellerer ikke til meg. Du nevnte M5 som et alternativ hvis det først skulle bli E39, og siden du ikke har noe imot uoriginale biler, så finnes det ombygde versjoner som er billigere enn den B12 i startposten. Jeg kan dessuten se for meg at nevnte B12 kan bli litt vanskelig med tanke på videresalg. Er vanskelig nok å selge originale biler.
S.Hafsmo Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Skrevet Juli 17, 2010 Vel, som bruksbil appellerer B12 mere enn en Avensis. Nevnte vel tidligere i tråden at jeg faktisk har noe mot ombygde biler. problemet er at jeg ikke får tak i en original B12. hadde jeg ikke hatt et problem med uoriginal bil hadde jeg nok ikke skrevet tråden, bare kjøpt bilen. videresalg kan nok kanskje bli et problem ja. man blir jo nødt til å finne en herremann som ønsker en litt spesiell E38, og klarer å se forbi at bilen nå har et annet chassie enn når den rullet ut fra fabrikken. evt. bare ønsker størst mulig maskin i en E38 (godkjent vel og merke). Det er vel liten tvil om at denne bilen er for spesiellt interesserte. Er det noen som vet om det faktisk er noen registrerte originale B12 her i landet?
Ellingsen B. Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Det var hvertfall 2 B12 6litere på CCN Rudskogen i Mai. Disse stod på prøveskilt dog..
Dan Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Selv min bil appellerer mer enn Avensis Vært på jakt selv etter E38 740i facelift en stund, men har gitt opp. De få som finnes er enten for gamle, gått for langt og dårlig vedlikeholdt. Vurderte import, men med 250k bare i avgifter er det uaktuelt. PS! Hvis du ikke har noe imot E65 vet jeg om en 2002 745i til salgs på Fauske.
S.Hafsmo Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Skrevet Juli 17, 2010 Har og sett litt på import, og med en "gjeldende bruktpris" på 270 000,- (fra bruktbilpris.no) havner en alternativ beregning på rundt 155 000,- om man da kjøper en 2001 740IS fra statene for ca. 10 000 usd skulle prisen havne på ca. 230 - 240 000,- levert og tollet inn til Norge. Det som er litt skummelt er jo den "gjeldende bruktprisen" da denne tydeligvis varierer fra dag til dag. har prøvd å få pris fra div. import firma i Norge, men har fortsatt ikke fått noen pris. Kunne vurdert E65, men etter hva jeg har hørt koster disse en lite formue å holde vedlike (ihvertafall de første bilene), så i første omgang står jeg nok over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå