Gå til innhold

Byggebil/banebil Bygge kontra kjøpe? hva tycks....?....

325ti
 Share

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter noe morro igjen. Noen som vet av prosjekter med rette biter på eller som er på vei? Ser ut som M3'n blir bytta ut til fordel for morrobil. tenker da spess på e30 turbo... greier ikke glemme gamlebilen;P

Tenker litt på dette og bygge kontra og kjøpe noe ferdig fra utlandet. er vell kun moms som trengs får og få leie prøveskilter og ta lisenser?

er jo mye billigere og kjøpe no japan greier enn og bygge noe, ikke samme morroa seff men. Liker bedre og kjøre breit en time attack for og si det slik.

Anyways, om noen vet av noe send en pm, i utgangspunktet er det meste interesant.

Har da også en m3 for salg så klart, men det får bli på pm's om noen funderer på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stig.. bare og ringe om du lure på noe vettu.. for og kunne bruke bilen til banekjøring må den betales moms på.. har du moms kvittering eller en slags tolldeklarering på at du har betalt moms men ikke avgift så godtar norges bilsport forbund dette.. Da får du brukt den på bane..

Og vil du ha mitt tips.. importer en s14 eller s15.. litt opp med laddetrykk og justerbart understell og du har en god og morro bil som holder ganske godt.. ;) skyline er å billig nå for tida.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger desidert ikke igjen for og ha lekebil.. da kjøper jeg bare.. Men er jo noe spesiellt med det man bygger selv å da. ;) det vet jo du å alt om.. Men om man tør og bruke det like hardt vet jeg ikke..

Et helt ok og bra e30 chassi kommer vel på 30 lapper nå? så en god og holdbar motor med god effekt er vel fort 50 lapper.. da har du 80.. så kommer alltid en del til.. si du ender borti 100 for og bygge noe helt greit gromt så vil jeg tro du får temmeli grovt oppsett av en drifter fra japan.. sett tom ole på japan auto og han ove harlem som å drive med japan biler selger pene og godt oppsatte biler for rundt 80 i norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell kun et kostnad spørsmål ja. alltid kjekkere med noe selvbygget så klart. men en japan med en 250-300 hk er liksom greit det og...på en måte... må gå noen runder på det dr kjenner jeg da. men kommer du unna med 100 k på et e30 bygge gjør du det bra vil jeg si. da er det liksom enklere og gi 80 får noe som er godt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygge en grei E30 for bane for rundt 100 går fint. Det som er greit med BMW kontra Nissan, er at man får igjen greit med penger når det skal selges igjen. Ikke lett å selge en sliten S14, S14, men en E30 med S50 feks, får man solgt lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å ha de rette kontaktene og handle billige gromdeler.

banebilen min kommer på under 50 bredda e36 coupe s50b32 motor\understell k sport ++ + + + bur stoler . trenger ikke koste så mye bare for å komme "igang"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygd før så jeg vet hva det koster og bygge BMW. Når en vet hvordan det skal vere og vere og hvordan en vil ha det så lager jeg fort et regnestykke. fordelen med japan er jo at det da er ferdig, men da mister man jo følelsen av og ha utretta noe. litt usikkert enda, men jeg titter på litt av hvert av begge alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...