Capoldriahn Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Hei. Lurte på litt angående slike justerbare senkesett. Er det vanskelig å justere de? Er det noen fallgroper en må passe seg for? Har vurdert vanlig senkesett, men av flere grunner, mest av praktiske årsaker ser jeg på et justerbart senkesett som et bedre valg. Er vel lite som er mer irriterende enn å montere et senkesett, så viser det seg at alt er feil. Når det gjelder sett, så har jeg sett på Bilstein B14, KW Coilovers (Variant 1 og Variant 2) og H&R Coilovers. Noen anbefalinger? Det skal bruke til vanlig gatebruk, så flott om det ikke er ribbet for komfort. Ser også at den helst ikke senker mer enn 30mm som minimum.
Capoldriahn Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Skrevet Juli 17, 2010 Ingen som har noen tips/anbefalinger rundt dette med justerbart senkesett? Kun høydejustering som er nødvendig samtidig som jeg helst ser at det har en del komfort da det skal brukes til vanlig kjøring på veien.
hagenisse Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Alle kitene du har sett på er gode valg, men på en bruksbil hadde jeg kanskje valgt KW V1 i sånn rustfri variant.. Det er ikke vanskelig å justere, stort sett bare å skru på en ring.. Anbefaler at du kjøper nye topplager foran og bak samtidig.
Capoldriahn Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Skrevet Juli 18, 2010 Alle kitene du har sett på er gode valg, men på en bruksbil hadde jeg kanskje valgt KW V1 i sånn rustfri variant.. Det er ikke vanskelig å justere, stort sett bare å skru på en ring.. Anbefaler at du kjøper nye topplager foran og bak samtidig. Takk for anbefalingen og tilbakemeldingen.
Capoldriahn Skrevet August 7, 2010 Forfatter Skrevet August 7, 2010 Bumper min egen tråd igjen fremfor å lage en ny ettersom jeg har kommet på noen flere spørsmål. Jeg har skjønt det sånn at en burde bytte støtdemperlagerene når en bytter til senkesett eller coilovers, gjerne til noen som tåler litt mer julig siden det blir stivere demping osv. Greit nok det, har sett litt på GS Performance og K-Sportracing bak og blir vel en av de to. Men foran er en annen sak. GS ser ikke ut til ha noen støtdemperlager foran annet enn de orginale eller justerbare støtdemperlager (camber). Er det helt greit å bare bytte til noen nye orginale støtdemperlager eller er det faktisk noe poeng å bytte til noen hvor jeg kan justere camber? Her har jeg sett litt på GS Performance justerbare støtdemperlager. Er det noe poeng med camberstag bak med justeringsmuligheter? Merk at det er fortsatt snakk om kjøring på vanlig vei. Er det nevnte over fortsatt noe jeg burde investere i eller er det mer sånt for folk som kjører på bane?
SteffenM2 Skrevet August 7, 2010 Skrevet August 7, 2010 Dette med justerbare lagre og stag er vel absolutt noe jeg vil anbefale. Med dette så får du justert såpass med camber at dekkslitasjen blir normal, det er som regel dette som er problemet med og senke en bil mye(sett bortifra eventuell subbing). Så jeg anbefaler deg og kjøpe justerbare lagre foran, og justerbare stag bak. Du kan hente inn mye dekkslitasje på dette!
Capoldriahn Skrevet August 8, 2010 Forfatter Skrevet August 8, 2010 Takk for svar. Var inne på den samme tankegangen selv egentlig. For det det koster meg å kjøpe dette, sparer jeg jo lett inn igjen bare ved skåne et sett (4 dekk) for skjev slitasjon og førtidspensjonering. Flere som har erfaringer/anbefalinger å komme med?
Capoldriahn Skrevet August 17, 2010 Forfatter Skrevet August 17, 2010 Så bumper jeg min egen tråd igjen, da enda noen spørsmål dukket opp angående coilovers. Jeg leser fra tid til annen om folk som må space for å få på felger igjen. Er det alltid slik at en må space når man har satt på coilovers uansett hva, eller er det bare å passe på å ha riktig innpress på felgen som vanlig? Eller er det forskjell fra merke til merke? Vurderer KW Variant 1. Finnes det noen tommelfingerregler angående innpress og coilovers? Merk at jeg har ikke kjøpt coilovers enda og jeg har heller ikke kjøpt felgene jeg skal ha, så det kan alltids forandres på.
Remi Berg Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Om man må space er avhengig av hvilken fabrikant som har laget senkesettet, biltype, inpress og bredde på felgen. Det bruker å stå i notene fra de forskjellige produsentene om man trenger spacere eller ikke. Man kan selvfølgelig komme borti at man trenger spacere selv om senkesettprodusenten ikke har anmerket dette om man er uheldig.
Capoldriahn Skrevet August 18, 2010 Forfatter Skrevet August 18, 2010 Noen andre som vet noe? Eller enda bedre, har erfaringer å dele? Står det kanskje noe i TÜV papirene angående hva slags innpress felgene må ha etter å ha montert coiloverene? Eller som jeg tidligere spurte, om det finnes en slags tommelfingerregel rundt dette?
Remi Berg Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 En tommelfingerregel finnes ikke så vidt meg bekjent. Kan prøve å komme med et mer presist svar i henhold til disse coilover settene du nevner i første post. H&R note 13 for justerbart senkesett til E46 sier at spacere er påkrevd. KW note sier at spacere må brukes ved orginale hjul. Bilstein sier ingenting om bruk av sapcere. Håper dette kunne være til nytte for deg.
Capoldriahn Skrevet August 18, 2010 Forfatter Skrevet August 18, 2010 Takk for svar. Ja, har lest dette selv. Spørs hva de mener med orginale hjul da. Fant en webshop som solgte KW Variant 1 Coilovers til E39 og hadde link til TÜV papirene til disse og der stod det litt rundt dimensjon og innpress. Men når jeg gikk inn på KW.de sin egen webshop for å se på TÜV papirene der, så så det ut som de var blitt oppdatert og var uten den informasjonen. Er det noen som faktisk har KW Variant 1 (eller 2/3 for den saks skyld) på en E46 sedan som kan se om det står noe i papirene angående dette? Jævlig kjipt å kjøpe felger jeg tror passer perfekt også blir det bare kluss pga coiloverene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå