Gå til innhold

95modell 540i med manuell kasse selges

Share

Anbefalte innlegg

noen sier det er null stress, og andre sier at man må få profesjonelle til å sette pre-load på de koniske lagrene før det kan monteres. pre-load skal liksom da gjøre at det blir korrekt press mellom lagre og den såkalte "crush-sleeve'en". kan måles på rotasjonsmotstanden etter montering.

noen sier man bare kan sette den på plass med like mange "runder" på gjengene som den gamle var montert med. dog vil jo ikke det bli korrekt dersom tykkelsen på flensene er forskjellig.

Beklager OT Quattrofrank, om du synes skriveriet ødelegger annonsen skal jeg fjerne innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

driter i hva folk sier.,. Folk sier masse piss uten selv å ha prøvd.,. Jeg har kjørt mange tusen km hardere enn du noengang vil ane med den 740'en., og den holder., Den holder i sladd., den holder i 240km/t, og den holder til vanlig kjøring.,

Ser ikke hva en pro" skal gjøre anderledes når han monterer den.,. Skru av flensen på diffendin, så skjønner du hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut. Da får jeg gjøre det samme på min. ;)

Synes forøvrig du har en veldig fin pris på 540'n. Det at den har manuell kasse er verdt ganske mye! tror girkassen min totalt sett sikkert har kostet meg 25-30000,- så det lønner seg ikke å kjøpe en automat for å bygge om selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen sier det er null stress, og andre sier at man må få profesjonelle til å sette pre-load på de koniske lagrene før det kan monteres. pre-load skal liksom da gjøre at det blir korrekt press mellom lagre og den såkalte "crush-sleeve'en". kan måles på rotasjonsmotstanden etter montering.

noen sier man bare kan sette den på plass med like mange "runder" på gjengene som den gamle var montert med. dog vil jo ikke det bli korrekt dersom tykkelsen på flensene er forskjellig.

Beklager OT Quattrofrank, om du synes skriveriet ødelegger annonsen skal jeg fjerne innlegget.

Dette er IKKE piss nei!

Jeg kan også gå god for det du skriver her Hafsmo, for å merke hvordan mutteren var skrudd på pinjongen hjelper lite, da den diffen du skrur delene inn i er maskinert med andre mål, noe som kalles TOLERANSER. Derfor bruker du pre load, og skal ha en viss rulle motstand på lagrene.

Så at greiene til feks. hylle holder er like mye flaks som noe annet.

Sorry OT fra meg og men måtte få sagt det.

og lykke til med salg av fin bil, vært mye pågang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Lite interesse for denne bilen, har hatt endel forespørseler om innbytte, men vil helst ha et rent salg.

Selger jeg bilen for billig, eller er jeg rett og slett for pirkete? De som har vært og sett bilen/prøvekjørt den er alle imponert over standen på den.

Kan noen komme med innspill på hvorfor den ikke blir solgt?

Feil farge kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er pga prisen er alt for drøy sammenlignet med km-stand,,rustflekker,,bulket dør etc.. Vanskelig å selge bil da..Dette er jo stort sett en bil for entusiaster/spesiellt intresserte, Og da vil de nok heller ha en hel og pen bil, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok det hadde lønnet seg for deg å bytte ut den døra. blir jo ikke mange lappene om du kjenner en som lakkerer. ellers er den jo litt skummel den rusten som kommer opp ved kanalskjørtet. Har du hatt av skjørtene og sett hvordan det ser ut under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døren er jo som du sier enkel å fikse, men jeg ville heller ha hellakkert bilen fremfor å bare lakket døra. Når det gjelder rust er det som er ved kanalskjørtet kun overflaterust på forskjermen pga stensprut. Kanalene er strøkne uten jekkeskader o.l

Ja ser jo den at bilen har gått ganske langt, men at det er en orginal 540 med manuell kasse burde vel også telle litt? Jeg ser da at ikke godkjent ombygde 540 med automat går for samme, gjerne høyere pris. Prisen jeg selger for er vel faktisk lavere enn avgiftene er for å importere en tilsvarende bil, så uansett hvor ille denne bilen er så har man jo et norske rammenummer til å bruke på en evt utenlandsk bil.

Men jeg ser helt klart poengene, problemet er at jeg ikke har hatt tid til å prioritere denne bilen da jeg har et annet prosjekt som tar det lille jeg har av fritid. Får ta en vurdering når finn annonsen utløper om jeg gjerne bare skal hive den inn i garasjen og gjøre den strøken. Problemet er bare om det svarer seg økonomisk i forhold til å selge den billigere med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...