Gå til innhold

Oisann, der knuste hele fronten på bilen min gitt (!!!!)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja, det blir jo selvfølgelig feil å regne slik... Men... Noen titusener er fort gjort på verksted, da en time koster en tusenlapp... :whut: Jeg må bare finne ut differansen først.

Ja, titusener er igrunn ingenting. Kjipt dette Mads, virkelig. Håper det løser seg på beste vis for deg.

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet

Løser seg sikkert på et vis... Men lommeboka får nok svi.

Det KAN hende det ikke er så ille som jeg forestiller meg. En slask hadde sikkert kjørt med bilen slik den er. For jeg håper og tror at bilen er relativt kjørbar. Kunne hvertfall ikke se noen vesker der den hadde stått. Bare at frontfangeren er relativt knust og et varmedeksel som under bunnpanna knakk da vi dro den opp igjen fra grøfta. Men nå er jo halve bilen full av grus og grønt under, så det var vanskelig å se. Litt "morsomt" at skiltet lå igjen i grøfta...

Samt at det så ut som at frontfangeren hadde bøyd radiatoren i smellen...

rtlt27ob9ylj1qrz5zlr.jpg

f34f190znhbvs0vuy1ll.jpg

anc0p4adxcmjc1zvej59.jpg

hqiv53onh5ii3wr0yrps.jpg

Dårlige bilder, men.

Finnes flere slike store fine sprekker i fronten, som på det ene bilde... Ser jo at det er en hel jungel under bilen også... Må saumfare kanalskjørtene, men kan aldri tro at de klarte seg, da hele bilen hang på de.

Dette er faktisk et tilfelle hvor det ser BEDRE ut på bilder.

Skrevet

Ja, som sagt skulle jeg ønsker jeg hadde kjørt i hjel en grevling og havna i grøfta... :P

Skrevet

Kommer ann på hvor snill du er det... :) Sjekke pris på frontfanger da?

Skal ha bilen på verksted i mårra for å sjekke om det er noe mer enn frontfanger og varmedeksel. Som i hvertfall er gone...

Skrevet

Nedre frontspoiler? Aero da selvfølgelig... Er det med grill da? Trenger jo denne pakka... Ja, heldigvis traff den ikke noe annet. Veldiiig glad for det.

Trenger også det "varmedekselet" som sitter under der. Tror det er et varmedeksel, hvertfall. Finner du det?

MINI_frontbumper.jpg

Skrevet

Utrolig kjipt det der. Jeg ville bedt en av mekanikerne på verkstedet gitt en ca pris på hvor mye de tar for jobben uten forsikring, deretter regner du hvor mye det vil koste deg å tape bonus osv. ved å ta det på forsikringen. Velger du å ta det på forsikringen kommer en takstmann fra forsikringsselskapet å gir en takst på skaden. Videre står du fritt til å cashe ut pengene fra forsikringen og evt bruke uorginale deler/oppgraderinger osv. evt. gjøre jobben selv som du vil. De verkstedene som ikke er merkeverksted er nok litt mer velvillige til å bestille uorginale deler. Husk at du også står fritt til å velge verksted. Ikke glem å få dem til å stramme brekket.. 8)

Det som også er verdt å vite er at forsikringsskader er ganske lukrative jobber for verkstedene, da de tjener gode penger på dem. Da jeg hadde en forsikringsskade på sykkelen min, leverte jeg den inn mot at de skulle bytte bremsevæske på den gratis.

Skrevet

Hvis det viser seg at det "bare" er frontspoileren og dekselet under, så tar jeg det privat (bruuunt) og gir faen... Som wacman sier så koster jo ikke fronten mer enn 3500, det er ikke så ille...

Skrevet
Mye koster det å lakkere fanger ca? Rundt 3 tusen?

spørs om han kjøper spraybokser på biltema, da havner prisen fort på 200 kr !! (!!!!) eller.. 100 kuletyggis...

Skrevet

Har vært hos en pansjonert karosserimann som tilfeldigvis er naboen min og driver verksted hjemme nå, han skulle ta jobben. Hallelujah!

Han har sveisa og lakka min første E30, sveisa og lakka Golfen på bilde og Ladaen på bilde.

34660_453054690258_547665258_6579602_7216139_n.jpg

36097_448798605258_547665258_6473512_5166617_n.jpg

DIGG!!!

Skrevet
Mye koster det å lakkere fanger ca? Rundt 3 tusen?

Veldig forskjellig fra verksted til verksted, men tipper +/- 3000, ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...