Gå til innhold

e30 318is. med, s14b23 m3 motor


tom arne
 Share

Anbefalte innlegg

hei har en e30 318 is som jeg ikke vet helt hva jeg skal bruke til. planen var å bygge meg ny rallycross bil, men den er så jævlig bra at jeg har ikke samvitighet til å gjøre det.denne bilen ble solgt av frode_e30 her inne på bimmers for ca 1 måned siden.legger med hannes salgs anongse.

kan selges uten motor å gir.bud.

bud over 40.000 kr.

Bil har:

Takluke.

3,64 lamelldiff.

Delskinn interiør.

Apex 60/40 senkefjærer (har papirer).

Bilstein dempere forran.

Spax dempere bak.

Poly foringer bærearmer forran.

Is leppe.

Hvite blinklys forran.

Hvite blinklys på skjermene.

Motor:

S14b23.

Chippet, 195hk originalt, nå 218hk.

Originale grenrør/midtpotte.

Original Getrag 265 dogkasse med 1. gir ned.

Originalt kjølesystem.

Original mellomaksling.

Bilen er sølvfarget, men pusset ned for lakkering. 99% rustfri!! Kun litt under ved jekkfester osv. Rustfritt understell forran/bak.

Km stand bil ca 200k, km på motor er uvisst. Motor ble kjøpt fra Helge Vik i 2006 for 42.000,-

Bil/motor ble kjørt ca 15k km etter den ble kjøpt i 2006, etter det ble den pusset ned for lakk og lagret tørt i nesten 4 år.

Bilen trenger eu-kontroll, noe som ikke skal være noe problem. Må også til BT for støykontroll. Høyre framskjerm bør byttes før lakk.

Bilen anses som i svært god teknisk stand, hele bilen er utrolig tight og fin på veien. Ingen slakk i drivverk osv, ingen skraping i girkasse. Helge Vik kan bekrefte kjøp av motor, telefon nr til han kan sendes på pm.

Har ikke mulighet å gjøre ferdig bilen da jeg har en e30turbo som trenger litt tid. Dette er en unik sjangse til å få seg en meget bra, nesten rustfri uskadet 90 mod e30 med skjelden, RÅ motor!

Selges HBO 40.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kommer ikke biltilsynet til å avskilte den umiddelbart om man drar på støykontroll? er vell ikke godkjent med s14?[/quote

prisen sier vell litt om den er godkjent eller ikke :wink:

det er ikke skilt på bilen, den har stått på en låve i 4 år. skiltene er bestilt å ligger på bt i bodø. så litt jobb må nok til for å få den godkjent. hvis ikke er det bare å sette inn en 318 is motor, er en sykt strøken e30 :D

kan selges uten motor å gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke motoren gått siden 06 ? Hvordan er det å få denne bilen til østlandet da?

hei.

i følge forige eier er den ikke kjørt på 4 år.jeg hadde prøveskilt når jeg var å henta den,artig bil å kjøre. det er bare å ta fly til bodø, leie prøveskilt å kjøre den til østlandet, vil bli det billigste. får bilett til under 1000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...