Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slitter med kraftig vibrasjon som kun kommer når jeg akslererer kraftig, når jeg trår "normalt" (økonomisk) på gassen vibrerer det ikke men når jeg trår gassen i bånn vibrerer det kraftig.

Dette skjer kun når jeg akslererer fra 0 kmt å vibrerer frem til rundt 60-80 kmt, jeg bruker da først og andre giret. Når jeg får den opp i tredje giret kommer ikke denne vibrasjonen.

Har nettopp skiftet alt av foringer og stabstag så der ligger ikke problemet.

Noen som kansje har opplevd det samme eller som har noen tips på hva det kan være, bilmekanieren min skjønner ikke hva det kan være.

• 1 year later...
Skrevet

Bringer opp igjen denne tråden da jeg har samme symptomene, men ny hardyskive og opphengslager hjalp ingenting. Noen som har andre tips?

Skrevet
  bjalle skrev:
Mange begynner i feil ende,det er som regel bakre drivakselknute (cv joint)som er tørr for fett når det er vibrasjoner fra mellomaksel.

Godt tips! Du tenker da leddet hvor mellomakselen er festet til differensialen? Går det å smøre opp eller må det skiftes? Enkelt å skifte selve leddet eller bare hele bakre del av mellomakselen?

Skrevet

Hos meg har jeg samme greia, har byttet hardy + mellomaksel lager uten at det ble noe forbedringer, har nå fått 4 powerflex travers foringer + 2 foringer til kardang, håper virkelig det gir seg nå.

Skrevet
  kje skrev:
  bjalle skrev:
Mange begynner i feil ende,det er som regel bakre drivakselknute (cv joint)som er tørr for fett når det er vibrasjoner fra mellomaksel.

Godt tips! Du tenker da leddet hvor mellomakselen er festet til differensialen? Går det å smøre opp eller må det skiftes? Enkelt å skifte selve leddet eller bare hele bakre del av mellomakselen?

Det er bakerste leddet ja,på e39 så går det å smøre opp uten å demontere,blir ett par cm klaring så det går å presse inn fett,på min ramlet det ut hart størknet fett pga at varmen fra eksosen ligger veldig nær,blåste rent og nytt fett så ble bilen vibrasjonsfri,skal den byttes må desverre hele akselen ned,ihvertfall på e39,får du iblandt metalliske ulyder sammen med vibrasjonene så er det garantert bakre drivaksel leddet.

Skrevet

Når jeg hadde tilsvarnde symptomer på Granadaen (uten videre sammenligning) i min ungdom, kom det av at krysset på mellomakslingen var på vei ut. ;)

Skrevet

Satser på at det er enkelt og greit på e34 også å få skvist inn nytt fett i bakre ledd :) Jeg har ingen metalliske lyder, bare vibrasjon (spesielt i girspaken) ved kraftig pådrag. Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...